۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

طغیان مصرف بنزین با شکستن سد مالیات‌ها/ ذخایر سوخت ژاپن کاهش یافت

۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴
کد خبر: 340257
طغیان مصرف بنزین با شکستن سد مالیات‌ها/ ذخایر سوخت ژاپن کاهش یافت

براساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده مصرف بنزین کره جنوبی در سال جاری میلادی به دلیل معافیت‌های مالیاتی افزایش یافته است چراکه هرگاه کنترل کننده‌های اقتصادی در کشوری کنار گذاشته شده، مصرف سوخت به صورت تصاعدی افزایش یافته است.

اقتصادآنلاین - لیلا میبان؛ براساس گزارش شرکت نفت کره جنوبی، تقاضای بنزین این کشور، در ماه ژانویه با یک افزایش چشمگیر به بالاترین میزان در 5 سال و نیم گذشته رسید.

به گزارش پلاتس، این افزایش تقاضا پایدار نیست و با توجه به اتمام معافیت مالیاتی دولت که منجر به افزایش قیمت بنزین خواهد شد، رشد مصرف در ماه می‌آهسته تر می‌گردد.

کره جنوبی در ژانویه 7 میلیون و 600 هزار بشکه بنزین مصرف کرد که نسبت به سال گذشته 12.6 درصد افزایش داشته است.این بالاترین افزایش از آگوست 2013 است. تقاضای بنزین در این ماه یک رشد 12.8 درصدی را تجربه کرد.

همچنین کره جنوبی در ژانویه 15 میلیون و 410 هزار بشکه نفت گاز مصرف کرده است که یک رشد 12.6 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی نشان می‌دهد.

مهمترین عامل افزایش تقاضا، کاهش قیمت بنزین بوده است که در ژانویه سال جاری میلادی، 13 درصد نسبت به مدت مشابه قبل  در جایگاه‌های بنزین کاهش داشته است.

 کاهش مالیات دولت بر سوخت اتومبیل‌ها نیز در این رشد تقاضا اثرگذار بوده است، دولت کره جنوبی به منظور کاهش هزینه‌ها و بالارفتن تقاضای بخش خانگی، مالیات  بنزین را از نوامبر به مدت شش ماه و به میزان 15 درصد کاهش داده است. این مالیات شامل  حمل و نقل، مالیات بر رانندگی،  مصرف، آموزش و مالیات بر ارزش افزوده است که به دلیل گستردگی بخش‌های تحت حمایت، تمایل برای مصرف را بالاتر برده است.

به گفته مقامات کره ای، این افزایش تقاضا و مصرف، به دلیل اتمام معافیت مالیاتی دولت و همچنین افزایش قیمت‌های خرده فروشی که منجر به رشد مجدد قیمت‌ها خواهد شد، مصرف را تا پایان سال کاهش می‌دهد. گفتنی است این معافیت مالیاتی در اوایل مه پایان می‌رسد.

ذخایر گازی ژاپن، کشور همسایه کره جنوبی نیز به دلیل افزایش مصرف در ژانویه 22.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.  ذخایر بنزین این کشور نیز در ژانویه 6 میلیون و 520 هزار بشکه کمتر شده استس، که یک کاهش 8.4 درصدی نسبت به دسامبر سال قبل را نشان می‌دهد.