۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

وزیر نیرو گله‌مند از سوال در مورد انتقال آب خزر/ افتتاح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، بی‌اعتنا به توافق پاریس

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۵
کد خبر: 339376
وزیر نیرو گله‌مند از سوال در مورد انتقال آب خزر/ افتتاح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، بی‌اعتنا به توافق پاریس

تا قبل از تابستان 98 باید 25 نیروگاه سیکل ترکیبی جدید وارد مدار شود و کنوانسیون پاریس در صورتی نهایی می شود که تعارضی با برنامه ها و منافع ملی ما نداشته باشد.

اقتصادآنلاین - منصوره محمدی؛ مراسم تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره نیرو و رسانه در شرکت توسعه و منابع آب نیروی ایران برگزار شد.

اردکانیان، وزیر نیرودر حاشیه این نشست با اشاره به اینکه در وزارت نیرو به دنبال استفاده از همه منابع تجدیدپذیر است گفت: در بخش باد تا 30 هزار مگاوات، یعنی پنجاه درصد ظرفیت فعلی، توان تولید برق از انرژی بادی داریم که آن را فارغ از کنوانسیون اقلیمی پاریس به عنوان یک سیاست دنبال می کنیم. 

وی با اشاره به اینکه برای پاسخگویی به نیازهای کشور به دنبال اجرای طرح نیروگاه های سیکل ترکیبی در این وزارتخانه می باشد گفت: تا قبل از تابستان 98 باید 25 نیروگاه سیکل ترکیبی جدید وارد مدار شود و کنوانسیون پاریس در صورتی نهایی می شود که تعارضی با برنامه ها و منافع ملی ما نداشته باشد.

این گفته ها درحالی از سوی وزیر مطرح می شود که  موافقان این معاهده عدم حضور ایران در توافقنامه پاریس و رعایت نکردن مفاد آن را  باعث انزوای کشور در مجامع بین المللی می دانند. مشارکت در کاهش اثرات گلخانه ای و جلوگیری از افزایش 1.5 درجه ای دما، در بلندمدت در کاهش تغییرات اقلیمی ناگهانی در کشور و خسارت های گسترده ای آن در سال های اخیر می کاهد. 

اردکانیان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به ممنوعیت کشت برنج در استان های غیرشمالی گفت: دربرنامه سه ساله تدوین شده کشت برنج در استان های غیرشمالی ممنوع و کشت های جایگزین انجام خواهد شد، در مقابل در استان های شمالی اتفاقات خوبی رخ دهد و بهره وری بالاتر رود.

این درحالی است که در روزهای گذشته بحث انتقال آب خزر به کویر سمنان و تخصیص بودجه مطالعاتی مجدد بحث های گسترده ای را در رسانه ها، بین کارشناسان و نمایندگان استان های شمالی به همراه داشته و در صورت اجرایی شدن بهره وری و حیات استان های شمالی را به مخاطره خواهد انداخت. وزیر نیرو همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین درباره چرایی دوباره کاری مراحل مطالعاتی و اتلاف بودجه ملی گفت: چقدر در این باره صحبت می کنید و جواب قانع کننده نداد.