۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ذخایر نفت استراتژیک، ترفند آمریکا برای ادامه تحریم/ اختلاف در کابینه ترامپ ادامه دارد

۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸
کد خبر: 338934
ذخایر نفت استراتژیک، ترفند آمریکا برای ادامه تحریم/ اختلاف در کابینه ترامپ ادامه دارد

ترامپ که ظاهرا قرار است با دستبرد به ذخایرنفت استراتژیک آمریکا به تحریم علیه ایران ادامه دهد با مخالفت در کابینه روبروست؛ به گفته وزیر انرژی ایالات متحده عرضه ذخایر استراتژیک اثری جزئی و کوتاه مدت در بازار خواهد داشت.

اقتصادآنلاین - لیلا میبان؛ وزارت انرژی ایالات متحده اعلام کرد  6 میلیون بشکه از ذخایر  نفت خام خود را از سه مرکز دخیره سازی استراتژیک نفت در ماه می میلادی به فروش می رساند.

به گزارش پلاتس وزارت انرژی ایالات متحده قصد دارد 3میلیون بشکه نفت از سایت بریان موند در تگزاس بفروشد که نیمی از آن را از انبار وست هاکربری در لویزیانا و نیمی دیگر را از انبار بیگ هیل در تگزاس تامین و تحویل نفت این دو سایت از 1 تا 31 می به طول خواهد انجامید.

تحویل این نفت خام استراتژیک بعد از پایان معافیت شش ماهه کشورهای چین، ژاپن، هند، ترکیه، کره جنوبی، تایوان، یونان و ایتالیا در خرید نفت ایران خواهد بود.هنوز مواضع آمریکا در تمدید یا لغو معافیت از تحریم هشت کشور در 4 می مشخص نیست.

 ریک پری، وزیر انرژی آمریکا در سپتامبر(شهریور) اظهار داشت او مخالف پخش ذخایر استراتژیک نفت خام برای بی تاثیر کردن تحریم بر صادرات نفت ایران پس از اتمام معافیت تحریم هشت کشور است. او تکذیب کرد که دولت انتشار ذخایر نفت خام استراتژیک را بررسی کرده باشد. به گفته وزیر انرژی ایالات متحده حتی اگر ذخایر استراتژیک به بازار عرضه شود اثری نسبتا جزئی و کوتاه مدت خواهد داشت.  

فروش ذخایر اعلام شده در روز پنجشنبه احتمالا بر اساس بخشی از لایحه بودجه سال 2015 این کشور است که به وزارت انرژی آمریکا اجازه فروش 2 میلیارد دلار از ذخایر نفت خام استراتژیک در بین سال های 2017 تا 2020 به منظور نوسازی این ذخایر داده است. 

وزارت انرژی آمریکا مجاز است برای این نوسازی 300 میلیون دلار از ذخایر استراتژیک نفت خام را به فروش رساند.