۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ارمنستان مقصد جدید گاز و برق ایران می‌شود/توافق چهارجانبه با روسیه و گرجستان

۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۰۰
کد خبر: 338605
ارمنستان مقصد جدید گاز و برق ایران می‌شود/توافق چهارجانبه با روسیه و گرجستان

امروز درحالی نخست وزیر ازمنستان به تهران آمد که قرار است در آینده‌ای نزدیک این کشور یکی از مقاصد واردات گاز و برق از سوی ایران باشد.

اقتصادآنلاین-عبدالله محمدی؛ سفر نخست وزیر ارمنستان به تهران با هدف همکاری‌های اقتصادی درحالی انجام شد که وی با حسن روحانی دیدارو دوطرف علاوه بر مساله روابط دوجانبه در زمینه اقتصاد، درباره گسترده شدن روابط دو کشور به خصوص در زمینه انرژی به توافق‌های مهم دست پیدا کردند.

رییس جمهور پس از پایان نشست هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور و امضای اسناد همکاری مشترک گفت: طیف گسترده‌ای از مسایل مورد بررسی قرار گرفت و پیرامون آنها توافق شد.

وی از مذاکرات درباره تکمیل سد خداآفرین خبر داد و اشاره کرد:  در زمینه اقتصادی هنوز ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم که باید به فعلیت و اجرا دربیاید، مهم ترین موضوع در همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق و تهاتر این دو است که در این دیدار درباره نیروگاه مغری بحث و گفت‌و‌گو کردیم.

روحانی بیان داشت: علاوه بر مساله روابط دوجانبه اقتصادی، در زمینه اتصال برق بین ایران، ارمنستان و گرجستان به صورت سه‌جانبه و سپس با روسیه به صورت چهارجانبه توافق ‌هایی صورت گرفت و مسئولان دو ‌کشورنیز باید با تلاش و برنامه‌ریزی مناسب در کمیسیون مشترک ، شرایط لازم را برای همکاری جهت توسعه همه جانبه فراهم کنند.

گفتنی است پیش از این نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان پس از ورود به تهران مورد استقبال رسمی رضا اردکانیان، وزیر نیرو که رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور است، قرار گرفت.