۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توییت ترامپ بازار نفت را به هم ریخت/ اوپک راحت باش!

۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۴۹
کد خبر: 338156
توییت ترامپ بازار نفت را به هم ریخت/ اوپک راحت باش!

قیمت جهانی نفت پس از انتشار توییت ترامپ و ابراز نارضایتی از روند افزایش قیمت های جهانی با کاهش ناگهانی روبرو شد.

اقتصادآنلاین - لیلا میبان؛ قیمت نفت پس از انتشار توییت ترامپ در بازارهای جهانی با افت شدید قیمت روبرو شد. ترامپ در توییت خود نوشته است:" قیمت نفت بسیار بالاست، اوپک راحت باش! جهان نمی تواند افزایش قیمت را تحمل کند!"

به گزارش سی ان بی سی، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت پس از انتشار این خبر بیش از یک درصد کاهش یافت. نفت خام برنت نیز با یک کاهش 86 سنتی روبرو شد.

WhatsApp Image 2019-02-25 at 06.01.42

قیمت نفت در فوریه با یک شیب صعودی ادامه داشت و به بالاترین رقم در سه ماهه اخیر رسید. ترامپ که به شدت از افزیش قیمت ها ناراضی است مخالفت خود با این افزایش قیمت را بارها اعلام کرده است. 

او در توییت های قبلی خود گفته است قمیت نفت نباید از 40 دلار فراتر رود و به صورت ایده آل باید با قیمت 25 دلار معامله شود که البته این سخنان با مخالفت های داخلی نیز در آمریکا روبرو شده است. این سطح قیمت نفت بسیاری از تولیدکنندگان نفت ایالات متحده را ورشکست می کند و حتی برای حفاران نفتی از جمله شیل که آمریکا به کمک ان توانسته است تولید را افزایش و قیمت های جهانی را کاهش دهد زیان ده خواهد بود. 

روند کاهش قیمت همچنان ادامه دارد و با گذشت دو ساعت از انتشار این توییت، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت و برنت با بیش از دو درصد کاهش روبرو شدند.

WhatsApp Image 2019-02-25 at 06.01.41