۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تنظیم روابط مالی جدید میان دولت و وزارت نفت/روابط جدید باید منجر به ایجاد شفافیت شود

۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۲۱
کد خبر: 338143
تنظیم روابط مالی جدید میان دولت و وزارت نفت/روابط جدید باید منجر به ایجاد شفافیت شود

در نهمین روز از بررسی لایحه بودجه سال 98 بهارستانی‌های این بار نسبت به تنظیم روابط مالی جدید میان دولت و شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت با رویکرد افزایش شفافیت موافقت کردند.

اقتصادآنلاین - عبدالله محمدی؛ درجریان بررسی ، بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور،نمایندگان با الحاق جز ۸ به بند ۵ تبصره ۲ موافقت کردند.

به موجب این مصوبه سازمان برنامه و بودجه کل کشور مکلف  شد، با همکاری وزارت نفت، نسبت به تنظیم روابط مالی جدید بین دولت و شرکت‌های اصلی زیر مجموعه وزارت نفت (شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی) ظرف شش‌ماهه اول سال 1398 اقدام و پس از اخذ مجوزهای قانونی، در پیوست جداگانه‌ای، مبنای تهیه بودجه سال 1399 قرار دهد. 

روابط مالی جدید باید علاوه بر ایجاد شفافیت در رابطه دولت و شرکت‌های مذکور، همه منابع و مصارف مرتبط با نفت و گاز و مشتقات مربوطه را در برگیرد و موجب تقویت عملکرد و هویت شرکتی آن‌ها شود.

سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است علاوه بر بودجه شرکت‌هایی که مجموع سهام دولت و زیر مجموعه‌های دولتی در آنها بالای 50 پنجاه‌درصد است، اطلاعات مربوط به کلیه شرکت‌هایی را که مجموع سهام دولت و زیر مجموعه‌های دولتی در آنها کمتر از 50 ‌درصد  است، به تفکیک میزان سهام، مبلغ سود سهام واریزی و اطلاعات عملکردی را به صورت مستقل در پیوست ذی‌ربط لایحه بودجه 1399 درج و ارائه نماید.