۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

فوریه طلایی بازار نفت/ اوپک و گفت و گوهای تجاری قیمت نفت را به قله رساندند

۵ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۴۸
کد خبر: 337825
فوریه طلایی بازار نفت/ اوپک و گفت و گوهای تجاری قیمت نفت را به قله رساندند

بازار نفت یکی دیگر از هفته های صعودی خود در سال 2019 میلادی را سپری کرد. هفته سوم بازار طلای سیاه در فوریه در حالی آغاز شد که امید به بهبود روابط تجاری چین و آمریکا و کاهش محسوس تولید اوپک همچنان بر روی قیمت ها تاثیر گذار بود.

اقتصاد آنلاین-لیلا میبان؛ نفت وست تگزاس اینترمدیت که در اولین روز هفته با قیمت 56 دلار و 12 سنت معامله شده بود، روند افزایش قیمت را در طول هفته حفظ کرد و در بالاترین رکورد ثبت شده به رقم 57 دلار و 74 سنت در روز جمعه رسید. نفت وست تگزاس در آخرین معاملات هفته گذشته 57 دلار و 26 سنت به فروش رسید که یک رشد 2.8 درصدی را نشان می دهد.

index

نفت برنت نیز که در اولین روز هفته با قیمت 66 دلار و 52 سنت قیمت گذاری شده بود، این روند را حفظ و در بالاترین رکورد ثبت شده به رقم 67 دلار و 79 سنت در روز جمعه رسید. نفت برنت در آخرین معاملات هفته گذشته 67 دلار و 25 سنت به فروش رسید که یک رشد 2 درصدی را نشان می دهد.

121÷213

 افزایش قیمت در آغازین روزهای هفته از یک شیب ملایم برخوردار بود و با انتشار خبر سبقت گرفتن تولید خودروهای برقی در چین یک کاهش قیمت را تجربه کرد، اما ادامه خوش بینی بازار به بهبود روابط تجاری چین و ایالات متحده باعث افزایش مجدد قیمت ها نفت شد.

در روزهای پایانی هفته انتشار خبر کاهش دکل های حفاری ایالات متحده و افزایش تولید نفت خام این کشور بر قیمت ها اثرگذار بود. ایالات متحده تولید خود را به رغم کاهش 4 عددی دکل های حفاری نسبت به مدت مشابه هفته قبل به 12 میلیون بشکه در روز رساند.

اما تاثیر فضای معاملات تجاری چین و ایالات متحده در بازارهای جهانی منجر شد تا افزایش قیمت بازهم ادامه داشته باشد.

این هفته با دوره گردی مقامات عربستان سعودی در آسیا به منظور رایزنی با مقامات کشورهای مختلف خریدار نفت ازجمله هند، چین و پاکستان نیز سپری شد. تحلیلگران بر این باورند عربستان با توجه به تحریم ایران و ابهام در تمدید معافیت تحریم، قصد دارد جای ایران را در منطقه بگیرد و سرمایه گذاری های بزرگ نفت و پتروشیمی در این کشورها داشته باشد. در سفر محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان به کشورهای آسیایی، مقامات بزرگترین شرکت نفتی این کشور، آرامکو حضور پررنگی داشتند.

فوریه بازار نفت را با یک سیر صعودی به انتها می رساند و با آغاز هفته آخر این ماه به پیش بینی تحلیلگران، احتمال افزایش قیمت ها بازهم به قوت خود باقی است.