۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پایبندی اوپک و متحدانش به کاهش تولید/ برنامه 5ساله ذخیره‌سازی نفت اوپک در نشست آوریل مشخص خواهد شد

۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۲۹
کد خبر: 337702
پایبندی اوپک و متحدانش به کاهش تولید/ برنامه 5ساله ذخیره‌سازی نفت اوپک در نشست آوریل مشخص خواهد شد

​برنامه های شش ماهه عرضه اوپک در نیمه دوم سال جاری میلادی در نشست ماه آوریل مشخص و برنامه ذخیره سازی 5 ساله اوپک و متحدانش تعیین خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد، اعضای اوپک و غیراوپک به تعهدات خود در کاهش تولید نفت طبق توافق ماه دسامبر سال گذشته میلادی پایبند هستند.  

به گزارش پلاتس الفالح در سخنان روز چهارشنبه در نشست دهلی اعلام کرد اعضای کلیدی اوپک به کاهش تولید پایبند بوده اند و این امر باعث شده است که کاهش تولید بین ژانویه و ژوئن  اجرا شود و این امر غیرقابل انکار بوده است. 

وی با اشاره به اینکه با بسیاری از وزرای کشورهای عضو اوپک و همچنین اعضایی که در تعهدات خود برای کاهش تولید سرعت آهسته ای را در پیش گرفته اند، رایزنی داشته  است گفت: اعضا متعهد شده اند که کاهش تولید را سرعت دهند تا به اهداف درنظر گرفته شده در پایان شش ماه برسیم. 

عربستان سعودی یکی از محرک های اصلی برای کاهش تولید 1میلیون و 200 هزار بشکه ای اعضای اوپک و متحدانش بوده است و بیشترین کاهش تولید پس از شروع تعهدات اوپک پلاس را برعهده داشته است. عربستان به دلیل آنکه برای تامین بودجه در سال 2019 به افزایش قیمت نفت نیازمند است، رایزنی های بسیاری برای همراه کردن اعضا در جهت کاهش تولید به ویژه روسیه انجام داده است.

الفلاح به اشاره به نشست ماه آوریل اعضای اوپک و غیراوپک، گفت امیدوار است بازار نفت تا آن زمان پایدار شود:" نشست ماه آوریل بسیار مهم است زیرا برنامه های شش ماهه عرضه اوپک در نیمه دوم سال جاری میلادی مشخص و از سوی دیگر عرضه و تقاضا هموار و ذخیره سازی 5 ساله اوپک و متحدانش مشخص خواهد شد."