۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش تعداد دکل‌های حفاری آمریکا علی رغم افزایش تولید طلای سیاه/ بازارنفت به افزایش قیمت ادامه داد

۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴
کد خبر: 337631
کاهش تعداد دکل‌های حفاری آمریکا علی رغم افزایش تولید طلای سیاه/ بازارنفت به افزایش قیمت ادامه داد

تولید نفت ایالات متحده علی رغم کاهش 4 عددی تعداد دکل های حفاری افزایش یافت. اما این کاهش تعداد دکل ها به همراه خوش بینی پایان جنگ تجاری باعث حفظ روند صعودی قیمت ها در روز جمعه شد.

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ تعداد دکل های حفاری ایالات متحده در هفته گذشته کاهش یافت. این کاهش دکل ها به رغم افزایش تولید نفت خام ایالات متحده و رسیدن به سقف 12 میلیون بشکه در روز بوده است.

در جدیدترین گزارش منتشر شده بیکر هیوز تعداد دکل های حفاری در هفته سوم فوریه 4 عدد کاهش پیدا کرده است. اما تعداد دکل ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 69 عددی را نشان می دهد. تعداد دکل های فعال ایالات متحده تا 22 فوریه 853 عدد ثبت شده است. به عقیده کارشناسان مهمترین عامل افزایش تولید نفت ایالات متحده افزایش تعداد دکل های حفاری این کشور است.

اما برای کانادا قضیه متفاوت بوده است. تعداد دکل های حفاری کانادا نسبت به هفته گذشته 12 عدد کاهش داشته است، همچنین این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی نیز 94 عدد کاهش یافته است.

انرژی

احتمالا کاهش تعداد دکل های حفاری در ایالات متحده و کانادا یکی از دلایل متوقف نشدن روند افزایش قیمت ها علی رغم افزایش تولید باشد.

همانطور که قیمت های جهانی نفت در روز پنجشنبه و جمعه نشان داد، افزایش تولید ایالات متحده به 12 میلیون بشکه در روز علی رغم کاهش دکل های حفاری منجر به کاهش قیمت نفت نشد. هرچند که از شتاب افزایش قیمت در روز پنجشنبه کاسته شد، اما روند صعودی قیمت ها در روز جمعه ادامه داشت و بالاترین قیمت نفت در سال جاری میلادی در این روز به ثبت رسید.

نفت خام برنت در روز جمعه در بالاترین رقم با قیمت 67 دلار و79سنت ثبت شد، که رکورد قیمت نفت از نوامبر سال میلادی گذشته محسوب می شود.

نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز در روز جمعه با قیمت 57 دلار و 81 سنت به ثبت رسید که رکورد قیمت نفت از نوامبر سال گذشته میلادی محسوب می شود.

امید به پایان جنگ تجاری چین و آمریکا در هفته های گذشته به همراه کاهش چشمگیر نفت اعضای اوپک و متحدانش بر بازار جهانی نفت تاثیر بیشتری گذاشته است و بازار روند افزایشی قیمت را به رغم افزایش تولید ایالات متحده حفظ کرده است.

از سوی دیگر با توجه به خوش بینی بازار درباره بهبود مذاکرت تجاری چین و ایالات متحده و تاثیر کاهش تولید نفت اوپک بر قیمت ها این احتمال وجود دارد که آمریکا در هفته های آینده باز هم تولید نفت را افزایش دهد تا از این سرعت افزایش قمیت ها بکاهد.