۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر در تهران

۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 337338
آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر در تهران

یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدیدپذیر با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا با حضور 6 کشور خارجی چین، اتریش، آلمان، استرالیا، هلند و ترکیه درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران امروز آغاز بکار کرد.

اقتصاد آنلاین- لیلا میبان؛ صادق زاده معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر ایران در آیین گشایش یازدهمین دوره این نمایشگاه با اشاره به رشد ظرفیت نیروگاه های خورشیدی در سه سال گذشته گفت: در ماه گذشته ظرفیت انرژی خورشیدی برای اولین باری از ظرفیت تولید برق در بخش انرژی بادی سبقت گرفت.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه از منابع اصلی برای توسعه کسب و کار و ارز آوری هستند افزود: در دنیا درآمد ناخالص ملی از محل بر گزاری نمایشگاه ها و رویدادهای انرژی برگزار می شود که با توجه به این موضع ما هم باید در استفاده از رویدادهای تجاری منابع درآمدی را از این راه تامین کنیم و با بازنگری در نمایشگاه ها این کمبود را جبران کنیم. وی با اشاره به اینکه بومی سازی و استفاده از فناوری داخلی کمابیش در کشور در حال انجام است گفت:  درباره انرژی خورشیدی این خلا را داشتیم که با آغاز به کار شرکت های دانش بنیان این خلا برطرف خواهد شد.

در این نمایشگاه تمامی کالاها و خدمات مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر به نمایش گذاشته خواهد شد و در نشست های تخصصی به بررسی چالش های این حوزه پرداخته خواهد شد.

نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدیدپذیر از 2 تا 5 بهمن، در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.