۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نوش‌داروی جهانگیری بعد از سیل ویرانگر خوزستان/تکلیف وزارت نیرو برای مدیریت سیلاب‌های جنوب سنگین‌تر شد

۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۴۸
کد خبر: 336988
نوش‌داروی جهانگیری بعد از سیل ویرانگر خوزستان/تکلیف وزارت نیرو برای مدیریت سیلاب‌های جنوب سنگین‌تر شد

امروز در حالی شورای عالی آب با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل جلسه داد که جهانگیری از تمامی دستگاه‌های ذیربط به خصوص وزارت نیرو و مدیران استان خوزستان خواست سطح آمادگی استان را برای مواجهه با بارش‌های شدید و وقوع سیلاب‌های احتمالی ارتقا دهند و تمهیدات لازم را برای بدبینانه‌ترین شرایط بیندیشند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در ماه جاری شاهد بارش‌های سیل‌آسایی در منطقه خوزستان بودیم که به دلیل عدم وجود امکانات و همچنین نبود دوراندیشی از سوی وزارت نیرو، خسارات فراوانی را بر مردم استان خوزستان تحمیل کرد.

در این رابطه ساعدی نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با ناکافی خواندن اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت سیلاب، از عدم رسیدگی کافی مسولین امر به مردم سیل زده جنوب ابراز ناراحتی کرد.

از این رو اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی آب در روز جاری با اشاره به وقوع سیلاب در استان خوزستان در اثر بارش‌های اخیر کشور، گفت: با توجه به گزارش‌های وزارت نیرو و سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع مجدد سیلاب لازم است پیش بینی‌های لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به استان خوزستان انجام شود.

وی افزود: دولت از آبان‌ماه با استناد به گزارش‌های سازمان هواشناسی واحتمال وقوع سیلاب در برخی استان‌های کشور برنامه ریزی‌های لازم را انجام داد و از استانداری‌ها، وزارت نیرو و ستاد مدیریت بحران استان‌ها خواسته بود که پیش بینی‌های لازم را برای مواجهه با سیلاب انجام دهند.

اما شواهد حاکی از آن است که هشدارهای هواشناسی چندان هم مورد توجه نبوده و مسولین آب منطقه خوزستان مدیریت مطلوبی را در کنترل سیل‌بندها نداشته‌اند.

گواه این موضوع صحبت‌های اخیر نماینده مردم دشت آزادگان با اقتصادآنلاین پیرامون مسائل و رسیدگی‌های پس از سیل از سوی وزارت نیرو و سایر مسولین است. ساعدی در این خصوص گفت: متاسفانه سیل اخیر در جنوب کشور تبدیل به بحران شده و به ویژه مردم دشت آزادگان و هویزه در زمستان با نبود امکانات به سختی و مشقت فراوان افتادند. این درحالی است که عدم حضور میدانی مسئولان مزید بر علت و رسیدگی به امور را با تاخیر همراه ساخته است.

وی با تاکید بر این موضوع که سازمان آب و برق خوزستان که متولی کنترل سیلاب در این استان است نتوانسته به خوبی بحران پیش آمده را مدیریت کند، گفت: مردم از وضعیت به وجود آمده و سوء مدیریت در رسیدگی به امور ناراحت و معترض هستند. از سوی دیگر وزیر نیرو می بایست به منظور رسیدگی به امور و کنترل شرایط، کمیته آب را به این منطقه اعزام می کرد که چنین نشد.