۰ نفر

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

دلیل عدم موفقیت صادرات تجهیزات جایگاه‌های عرضه سوخت

۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۳۰
کد خبر: 336812
دلیل عدم موفقیت صادرات تجهیزات جایگاه‌های عرضه سوخت

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به دلایل شکست در صدور تجهیزات جایگاه‌های عرضه سوخت، گفت: بازاریابی ضعیف اصلی‌ترین دلیل عدم موفقیت ایران در صادرات تجهیزات جایگاه‌های عرضه سوخت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت،  علی گلمرادی با اشاره به  کوتاهی در بازاریابی برای  صادرات تجهیزات جایگاه‌های عرضه سوخت و بسیاری دیگر از محصولات نفتی که در تولید آن‌ها خودکفا شده‌ایم به کشورهای همسایه، گفت: از آنجا که کشور در ساخت تجهیزات جایگاه‌های سوخت تا ٩۰درصد خودکفا شده بازاریابی برای صادرات این محصولات کمترین توقعی است که می‌توان از مسئولان نفتی کشور داشت اما موانعی نیز بر سر راه این اقدام وجود دارد.

شکست و موفقیت در صدور تجهیزات جایگاه‌های عرضه سوخت چه دلایلی دارد؟

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شکست و موفقیت در صدور تجهیزات جایگاه‌های عرضه سوخت و بسیاری دیگر از محصولات نفتی دلایلی همچون بهره‌گیری از تبلیغات در بازاریابی، نوع بسته‌بندی و ارسال، کیفیت و مرغوبیت محصول، پاسخگوی دقیق و به موقع به سفارشات دارد.

ضرورت کشف خواسته‌های مشتریان و حرکت در مسیر جلب رضایت آن‌ها

وی معتقد است برای برون‌رفت از وضعیت نامناسب صادرات محصولات نفتی باید ابتدا خواسته‌ها و نقطه‌نظرهای مشتری را کشف کرده و براساس خواست و جلب رضایت آن‌ها حرکت کرد.

نگرانی خریداران از تحریم‌های اقتصادی ایران

گلمردای با اعتقاد به اینکه نگرانی خریداران از تحریم‌های اقتصادی ایران دلیل دیگری است که کشورهای همسایه یا دیگر کشورها از خرید محصولات نفتی ایران سر باز می‌زنند، افزود: این کشورها احتمال می‌دهند به دلیل تحریم‌ها در زمان تحویل محصول موانعی ایجاد شود و آن‌ها نتوانند کالای سفارشی خود را به موقع تحویل گیرند.  

ایران در تحویل به‌موقع کالا خوش قول نیست!

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خوش قولی در تحویل به‌موقع کالا فاکتور مهمی برای صادرات است اما در این زمینه ضعف وجود دارد، اظهار کرد: بازاریابی علم عمیقی است که مولفه‌های بسیاری دارد لذا برای موفقیت در صادرات باید از کارشناسان بازاریابی استفاده کرد.