۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توقف خرید نفت ایران از سوی وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان/ عراقی‌ها به تعهدات خود در قرارداد با ایران پایبند نیستند

۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۳۵
کد خبر: 336562
توقف خرید نفت ایران از سوی وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان/ عراقی‌ها به تعهدات خود در قرارداد با ایران پایبند نیستند

در حالی که دولتمردان عراقی از ادامه خرید نفت ایران سخن می‌گویند، وزیر نفت ایران چند روز پیش از خلف وعده و همکاری نکردن عراقی‌ها با ایران خبر داد، در ادامه وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان هم امروز رسما اعلام کرد خرید نفت از سوی ایران را متوقف خواهد کرد.

اقتصادآنلاین - عبدالله محمدی؛ وزارت منابع طبیعی اقیلم کردستان امروز در اطلاعیه ‌ای از توقف صادرات نفت خام و فراورد‌های نفتی به ایران  خبر داد، این در حالی است بین ایران و اقلیم کردستان از قبل توافقاتی وجود داشت و آن‌ها نسبت به آن بی توجه بوده‌اند.

 سخنگوی  این وزارت خانه رسما اعلام کرد ، توقف این کار براساس تصمیمی است که در دولت اقلیم کردستان اتخاذ شده است.

همچنین قبل از این‌ها نیز ، وزارت اقتصاد اقلیم کردستان هم خواستار توقف صادرات نفتی  و فراورده های آن به دلیل مشکلاتی که از تحریم برای ایران پیش آمده است شده بود.

با این حال دولت رسمی عراق اعلام کرده است روزانه 30 هزار بشکه نفت تولیدی از میدان کرکوک به سمت ایران منتقل می شود ، آن‌ها همچنین  اعلام کرده اند هیچ فشار خارجی موجب نمی شود تا آنها تبادلات اقتصادی خود را با ایران قطع کنند و حتی این کشور نیاز به گاز ایران دارد زیرا این گاز را تبدیل به برق می کنند. بر خلاف گفته دولت مردان عراق  ، زنگنه وزیر نفت ایران چند روز پیش در نشست خبری خود، از همکاری نکردن عراقی‌ها در مبادلات نفتی با ایران خبر داد، او اشاره کرد، در گذشته هزار بشکه نفت از عراق سواپ می‌شد که بعد از بازگشت تحریم‌ها ، عراقی‌ها آن‌ها را قطع کرده و به پیشنهادات مطرح شده از سوی ایران توجهی نکردند.آن‌ها حتی حاضر به پرداخت پول گاز فروخته شده از سوی ایران هم نیستند.