۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اصلاحات اساسی در راه وزارت نفت عراق/ معاونان وزیر نفت زیر‌ و‌ رو شدند

۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۱۵
کد خبر: 336285
اصلاحات اساسی در راه وزارت نفت عراق/ معاونان وزیر نفت زیر‌ و‌ رو شدند

وزیر نفت عراق پس از اخذ رای اعتماد از مجلس این کشور، به سرعت درصدد اصلاحات اساسی در ساختار وزارت نفت آن کشور برآمد. او در نخستین گام، اخیرا تعدادی از معاونان مهم خودرا تغییرداد.

اقتصادآنلاین - عبدالله محمدی؛ چند ماه  از اصلاحات  نوید بخش در وزارت نفت عراق می‌گذرد و ثامر الغضبان، وزیر نفت این کشور چند معاون کلیدی خود را تغییر داد . 

در این بین فیاض نما به عنوان معاون وزیر در امور اکتشاف و تولید معرفی شد . او پیش از این معاون وزیر درامور عملیات های پالایشگاهی بود. این منصب اکنون به حامد یونس صالح ، معاون سابق در امور گاز می رسد . 

معتصم اکرم هم معاون جدید غضبان در امور گاز خواهد بود . وی قبل از آن معاون وزیر در امور توزیع بود و حالا جای او را در این پست کریم هتاب جعفر عهده دار است . 

گفتنی است غضبان توسط نخست وزیر عراق عادل عبدالمهدی ، کاندید و توانست رای مجلس را در اکتبر 2018 به دست آورد. وی جایگزین جبار اللعیبی به عنوان وزیر نفت شد. لعیبی  از آن زمان رئیس شرکت ملی نفت جدید عراق  است . 

غضبان به احیای صنعت نفت پس از حمله آمریکا به عراق و سرنگونی صدام حسین در 2003 کمک کرد. او بین سالهای 2004 تا 2005 وزیر نفت موقت عراق بود و بعد مشاور انرژی حیدر العبادی، نخست وزیر پیشین عراق شد . 

پس از کسب رای اعتماد ماه اکتبر مجلس به غضبان ، او حالا به دنبال راه هایی برای اصلاح وزارت نفت است که می‌توان از این تغییرات به عنوان نخستین گام‌های او در جهت تحقق این اهداف نام برد.