۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش قیمت نفت با انتشار داده‌های تجاری چین/ امید به بهبود روابط تجاری چین و آمریکا قوت گرفت

۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۳۸
کد خبر: 335920
افزایش قیمت نفت با انتشار داده‌های تجاری چین/ امید به بهبود روابط تجاری چین و آمریکا قوت گرفت

انتشار داده های تجاری چین که افزایش واردات نفت خام در ماه ژانویه را نشان می دهد باعث افزایش قیمت نفت در روز پنجشنه شد. از طرف دیگر امید به بهبود روابط تجاری چین و آمریکا هم در افزایش قیمت بی تاثیر نبود.

اقتصادآنلاین - منصوره محمدی؛ به روزرسانی اطلاعات مقامات چینی در زمینه تجارت و افزایش امیدواری درباره چشم انداز اقتصادی جهان و ارقام تجاری چین که شامل واردات نفت خام نیز می شود باعث افزایش قیمت ها در بازارهای جهانی در روز پنجشنبه شد.

به گزارش سی ان بی سی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در اولین معاملات روز پنجشنبه با 26 سنت افزایش، 54 دلار و 16 سنت معامله شد. در ادامه معاملات امروز نیز روند افزایش قیمت ادامه دارد و در آخرین معاملات 54 دلار و 63 سنت معاله شده است.

نفت برنت نیز  در اولین معاملات روز پنجشنببه با 37 سنت افزایش، 63 دلار و 98 سنت معامله شد. اما در ادامه معاملات روز پنجشنبه شیب افزایش قیمت نفت برنت بیشتر بود و مرز قیمت از 64 دلار عبور و 64 دلار و 75 سنت معامله شد.

WhatsApp Image 2019-02-14 at 04.05.16

WhatsApp Image 2019-02-14 at 04.05.24

خوش بینی درباره به نتیجه رسیدن توافق تجاری چین و آمریکا زمانی بیشتر شد که ترامپ در سخنان خود مذاکرات با چین را "خیلی خوب" بیان کرد در نتیجه ارائه گزارش تجاری چین که افزایش واردات نفت را نشان می داد باعث جهش قیمت ها شد.

بازارهای نفت با انتشار داده های تجاری چین که  واردات نفت خام را نیز شامل می شود با افزایش قیمت روبرو شدند.

طبق داده های منتشر شده از سوی چین، واردات نفت خام این کشور در ماه ژانویه 4.8 درصد نسبت به آخرین ماه سال گذشته میلادی افزایش یافت. داده های گمرکی نیز نشان داد که چین به طور میانگین روزانه 10.03 میلیون بشکه نفت وارد کرده است که این میزان سومین ماه متوالی واردات نفت با رقم بیش از ده میلیون بشکه می باشد.

اما افزایش و کاهش ذخایر نفت آمریکا و تولید نفت در این کشور نیز بر قیمت های نفت اثرگذار بود. روز گذشته اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت ایالات متحده به بالاترین میزان از سال 2017، رسیده است، زیرا تولید فرآورده های نفتی به پایین ترین میزان از سال 2017 رسیده که این اتفاق نیز بر افزایش قیمتها بی تاثیر نبود.

آژانس بین المللی انرژی نیز در روز چهارشنبه اعلام کرد بازارهای نفت جهانی برای دستیابی سریع به منابع نفتی با وجود تحریم دو عضو نفت اوپک، ایران و ونزوئلا، تلاش خواهند کرد.