۰ نفر

آلمان: روابط گازی برلین و مسکو ارتباطی به آمریکا ندارد

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۵۸
کد خبر: 335745
آلمان: روابط گازی برلین و مسکو ارتباطی به آمریکا ندارد

«پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان به موضع گیری واشنگتن اشاره کرد و گفت که قصد برلین برای متنوع‌سازی تامین گاز ربطی به روابط گسترده گازی این کشور با روسیه ندارد و به معنای کاهش سطح مراودات در نورد استریم 2 نیست.

به گزارش دویچه وله، آلتمایرافزایش تعداد تامین‌کنندگان گاز را بخشی از استراتژی بلندمدت برلین برای تامین حامل های انرژی دانست. نورد استریم 2 و توسعه خطوط انتقال گاز از اکراین بخش مهمی از این فرایند خواهد بود.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزیر اقتصاد آلمان یادآورشد که افزایش امنیت عرضه انرژی و متنوع سازی آن در اولویت های سیاست برلین قرار دارد.
پروژه نورد استریم 2 که حاصل سرمایه گذاری مشترک بین شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی است، انتقال سالانه 55 میلیارد متر مکعب از گاز طبیعی روسیه به اتحادیه اروپا را هدف قرار می دهد. این پروژه از شهر ویبورگ روسیه آغاز می شود و پس از عبور از بستر دریای بالتیک در شهر گرایفسولد آلمان پایان می یابد.
برخی کشورهای اروپایی از این طرح استقبال کرده اند و برخی دیگر به دلیل نگرانی از امکان افزایش وابستگی آنها به گاز روسیه با آن مخالفت کرده اند. انتظار می رود این خط لوله در پایان سال 2019 میلادی وارد فاز عملیاتی شود.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر از برلین به دلیل حمایت از خط لوله نورد استریم انتقاد کرده و آلمان را به دلیل وابستگی به مسکو در بخش انرژی، اسیر روسیه توصیف کرده بود.
برلین معتقد است که آمریکا نباید سیاست اروپا در زمینه انرژی را مشخص و برای آلمان در زمینه خرید گاز از روسیه تعیین تکلیف کند.