۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پُررنگ‌تر شدن همکاری برقی ایران و عراق/ ایران در ساخت و تجهیز نیروگاه‌های عراقی همکاری می‌کند

۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶
کد خبر: 334406
پُررنگ‌تر شدن همکاری برقی ایران و عراق/ ایران در ساخت و تجهیز نیروگاه‌های عراقی همکاری می‌کند

وزیر برق عراق به همراه هیاتی امروز وارد ایران می شود. مذاکره درباره پروژه های ساخت و تجهیز صنایع برق عراق، کاهش تلفات شبکه های برق عراق و پرداخت بدهی های عراق به ایران از محورهای این مذاکرات خواهد بود.

اقتصادآنلاین-منصوره محمدی؛ وزیر برق عراق به همراه هیاتی امروز وارد ایران می شود. هیات عراقی به مدت دو روز با مقامات ایرانی دیدار خواهد کرد و در زمینه پروژه های ساخت و تجهیز صنعت برق در کشور عراق مذاکراتی خواهد داشت. بدهی های مالی صنایع برق عراق به ایران نیز از دیگر محورهای این مذاکره خواهد بود.

 اردکانیان در نشست خبری دهه فجر به اقتصادآنلاین گفته بود وزیر برق عراق برای نهایی کردن برنامه سه ساله اصلاح و تجهیز صنعت برق عراق، همچنین ساخت و بازسازی نیروگاه ها و بازسازی شبکه های داخلی و کاهش تلفات در شبکه های برق عراق  در هفته جاری به ایران سفر خواهد کرد. تلفات شبکه های برق عراق امروز بیش از 50 درصد است که ایران در زمینه کاهش تلفات در شبکه های برق عراق با هیات عراقی مذاکره و گفتگو خواهد داشت.

این هیات به منظور بهره‌گیری از توانمندی شرکت‌های ایرانی فعال در صنعت برق با مقامات ایرانی گفت و گو خواهد کرد. شرکت های فعال ایران در بخش خصوصی، با کشور همسایه  نیز در این زمینه همکاری خواهد کرد.

اردکانیان در نشست خبری گفته بود صادرات برق به عراق تا زمانی که این کشور به برق ایران نیاز داشته باشد ادامه خواهد داشت. ایران قصد دارد شبکه برق کشور را از طریق عراق به سوریه نیز وصل کند که با توجه به سفر هفته گذشته اردکانیان به همراه معاون اول رئیس جمهور به سوریه و امضای قرارداد ساخت نیروگاه در لاذقیه این توسعه در عراق اتفاق خواهد افتاد.

بازدید از پروژ های صنعت برق ایران نیز از دیگر برنامه های این سفر دو روزه خواهد بود.