۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

متحدان جدید اکتشافات نفتی هزینه‌های حفاری را کاهش می‌دهند/ افت قیمت نفت با افزایش شرکتهای اکتشاف در دنیا

۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۳۳
کد خبر: 334393
متحدان جدید اکتشافات نفتی هزینه‌های حفاری را کاهش می‌دهند/ افت قیمت نفت با افزایش شرکتهای اکتشاف در دنیا

تلاش برای پیدا کردن یک متحد جدید برای اکتشافات نفتی که هزینه های اکتشاف را کاهش دهند، در سراسر دنیا در حال شکل گیری است. با ورود شرکت های مختلف اکتشافی به نقاط حفاری دنیا و اکتشاف بیشتر نفت، قیمت طلای سیاه در آینده با افت قابل توجهی مواجه خواهد شد.

اقتصادآنلاین- محمدی؛ تحقیق رویترز نشان می دهد، مشارکت های جدیدی در شکار جهانی اکتشافات نفت در حال شکل گیری است. در مرکز این استراتژی جدید تلاش برای پیدا کردن یک متحد جدید برای اکتشافات نفتی که هزینه های اکتشاف را کاهش دهند،  در حال شکل گیری است.

در حالی که غول هایی مانند توتال و انی در خانه به اکتشاف مشغول هستند، شیل و BP بیشتر مشتاق هستند شرکایی داشته باشند که اکتشافات سنگینی را در مناطق جغرافیایی خاص انجام دهند.

برای مثال شرکت انرژی Kosmos و BP، به جای رقابت در برابر یکدیگر متعهد شدند که به دنبال پیگیری پروانه های اکتشافی در بخش شمالی آتلانتیک آفریقا باشند. در ماه اکتبر شرکت Kosmos با شیل یک طرح مشارکتی برای برای جستجوی نفت در جنوب آفریقا آغاز کرده اند.

 در این طرح مشارکتی، مسئولیت های هرکدام از شرکتها به وضوح تعیین شده است، برای مثال Kosmos، مسئول اکتشاف و BP مسئول توسعه اکتشافات در زمینه تولیدات است.

دیگر شرکت های نفتی در چرخه اکتشاف به نحو دیگری شرکت می کنند، اما هدف یکسان است و آن کاهش هزینه هاست. شرکت سهامی خصوصی سکراست که فناوری ای پلاس را ارائه می دهد، تاسیس شرکت سی پلاس را در زمینه اکتشاف نفت اعلام کرد. سی پلاس در ماه دسامبر با شرکت حفاری مارسک برای حفر 12 چاه با ارزش چند صد میلیون دلار مشارکت کرد.

براساس برآورد مارسک چنین قراردادی می تواند حداقل 10 درصد هزینه حفاری را کمتر کند. سی پلاس می گوید که 11 میلیارد بشکه از منابع ناشناخته ناخالص را هدف قرار داده است، که در سراسر دریای شمال، دریای مدیترانه، کارائیب، آمریکای لاتین و جنوب آفریقا گسترش یافته است. ظرف دو سال آینده، این 12 چاه به 4 میلیارد بشکه منابع نفتی منتهی خواهد شد، حجمی که در صورت تحقق آن، رقیب نفتی شرکت غول آسای  اکسون خواهد شد.

با این مشارکت شرکت ها در زمینه حفاری،  پول بیشتری برای حفاری به دست می آید و هزینه های حفاری نیز بیشتر کاهش خواهد یافت. با ورود شرکت های مختلف اکتشافی به نقاط حفاری دنیا و اکتشاف بیشتر نفت، قیمت نفت در آینده با افت قابل توجهی مواجه خواهد شد.