۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

امیدواری هندی‌ها به تمدید معافیت تحریمی خود با ایران/ هند به دنبال افزایش معاملات نفتی با ایران است

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۳۲
کد خبر: 334293
امیدواری هندی‌ها به تمدید معافیت تحریمی خود با ایران/ هند به دنبال افزایش معاملات نفتی با ایران است

پس ازخرید نفت و گاز ایران از سوی دو قطب اقتصادی آسیا، اکنون هند به دنبال افزایش خرید خود از ایران است. آن‌ها همچنین امیدوارند پس ازماه آپریل ایالات متحده معافیت تحریمی‌شان در قبال خرید نفت ایران را تمدید کند.

اقتصادآنلاین - عبدالله محمدی؛ بعد از آن‌که شرکت‌های ژاپن و کره به خرید نفت و میعانات گازی ایران پرداختند، هند‌ی‌ها نیز امیدوارند تا بتوانند به خریدهای خود از ایران ادامه دهند. لازم به ذکر است هندی در تلاش ‌اند تا معافیت تحریمی خود از سوی آمریکا را تمدید کرده و به دنبال افزایش معماملات با ایران هستند. 

این در حالی است که شرکت‌های هندی مانند ، بهارات و هندوستان پترولیوم چند وقت پیش اعلام کردند در ماه جاری نسبت  به خرید نفت ایران اقدام نموده و درصدد تداوم این تبادلات هستند.

ایالات متحده پس از خروج از برجام، با تمدید مجدد معافیت‌های نفتی ایران، به هشت کشور مجوز فعالیت خرید نفت از ایران به مدت شش را اعطا کرد. هند تا پیش از شروع تحریم‌ها دومین کشور خریدار نفت ایران به شمار می‌رفت. به طوری که هندی‌ها در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۷ حدود ۲۲ میلیون تن نفت از ایران وارد کرد .

در حالی که دولت آمریکا ماه گذشته اعلام کرد قصد دارد معافیت‌های شش ماهه را تمدید اما کشورها را از هشت به پنج کاهش خواهد داد، دهلی از حالا امیدوار است تا مجوز خرید نفت ایران از آمریکا را اخذ کند.

 گفتنی است آن‌ها قصد دارند در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ نیز حدود ۳۰ میلیون بشکه نفت ایران را وارد کنند اما ناگفته نیست، شرکت‌های هندی برای تمدید معافیت، ناچارند خریدشان از ایران را کاهش دهند.

معافیت‌های آمریکا از ماه آپریل به پایان خواهد رسید و باید منتظر ماند و دید سیاست‌های دولت ترامپ درقبال نفت ایران چگونه خواهد بود. اما آنچه مبرهن است آمریکایی‌ها به دنبال افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی نخواهند بود.

لازم به ذکر است روز گذشته شرکت‌های ژاپنی دیروز چهارمین محموله نفت ایران را بارگیری و کره‌ای‌ها هم نخستین میعانات گازی از ایران را خریداری کردند.