۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

جهش قیمت نفت با اعلام کاهش تولید اوپک/ قیمت طلای سیاه در فوریه همانند ژانویه صعودی آغاز شد

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۲۶
کد خبر: 333799
جهش قیمت نفت با اعلام کاهش تولید اوپک/ قیمت طلای سیاه در فوریه همانند ژانویه صعودی آغاز شد

قیمت نفت درماه فوریه نیز با یک روند صعودی همانند ژانویه آغاز شده است. اعلام کاهش تولید نفت اوپک یکی از عوامل مهم جهش قیمت نفت در هفته گذشته بوده است.

اقتصادآنلاین - منصوره محمدی؛ بازار هفتگی نفت در حالی به پایان رسید که رشد صعودی قیمت‌ها در روزهای آخر هفته همچنان ادامه داشت. در ابتدای هفته گذشته، که جهان در انتظار تحولات ونزوئلا و تصمیمات آمریکا در مقابل این کشور بود، بازار با یک شیب نزولی کار خود را آغاز کرد.

در ابتدای هفته گذشته وست تگزاس اینترمدیت با قیمت 51 دلار و 62 سنت و نفت خام برنت با 60 دلار و 90 سنت معامله شدند. اما نفت در این روز با اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی بر افزایش تعداد دکل های حفاری ایالات متحده با افت قیمت مواجه شد. اعلام تحریم شرکت ملی نفت ونزوئلا نیز تاثیر چندانی بر قیمتها نداشت.

گمانه زنی ها در خصوص مذاکرات چین و آمریکا که روز چهارشنبه در واشنگتن آغاز شد موجب شروع روند افزایشی قیمتها در روز سه شنبه شد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت که در آخرین معاملات روز دوشنبه 51 دلار و 99 سنت ثبت شده بود، در معاملات روز سه شنبه از مرز 53 دلار عبور کرد. نفت خام برنت نیز که در روز دوشنبه از 60 دلار کمتر به فروش رسیده بود، از مرز 61 دلار گذر کرد و در آخرین معاملات روز سه شنبه 61 دلار و 57 سنت به فروش رسید.

در این بین انتشار گزارش منفی از بخش اقتصادی چین باعث شد تا  قیمتها با افتی نسبی در ساعات آغازین اولین روز فوریه مواجه شوند.  اما در ادامه انتشار گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا که کاهش15 عددی دکل های حفاری ایالات متحده را نشان می داد باعث شد تا  قیمت نفت با یک شیب تند روندی صعودی داشته باشد. همچنین انتشار اعلام کاهش تولید نفت اوپک که به بیشترین میزان در دو سال گذشته رسیده است، بر افزایش قیمتها اثرگذار بود.

در آخرین روز هفته، قیمت نفت رشد حدودا سه درصدی را تجربه کرد. در این روز تاثیر رشد اقتصادی چین بر بازار نفت کمرنگ بود و تحریم نفت ونزوئلا، اعلام کاهش تولید نفت اوپک و کاهش دکل های حفاری نفت در ایالات متحده عامل مهمتری در افزایش قیمتها بود.

نفت برنت دریای شمال در آخرین روز هفته 62 دلار و 75 سنت و نفت وست تگزاس اینترمدیت 55 دلار و 26 سنت معامله شد.

WhatsApp Image 2019-02-03 at 04.41.42

WhatsApp Image 2019-02-03 at 04.41.42(1)

نفت اوپک نیز در هفته ای که گذشت ا افزایش قیمت روبرو بود. قیمت این نفت از 59 دلار و 57 سنت در اوایل هفته به 61 دلار و 19 سنت در آخرین معاملات هفته گذشته رسید.

WhatsApp Image 2019-02-03 at 04.41.40

قیمت نفت درماه فوریه نیز با یک روند صعودی همانند ژانویه آغاز شده است، با آغاز هفته جدید بازار نفت باید دید آیا عواملی که در هفته گذشته بر افزایش قیمت اثرگذار بودند، در هفته پیش رو نیز تاثیر خود در بازار نفت را حفظ و قیمت نفت در ماه فوریه نیز افزایشی خواهد بود؟