۰ نفر

با تغییرات جوی؛

برق صادراتی ایران به هرات قطع شد

۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۱۷
کد خبر: 333201
برق صادراتی ایران به هرات قطع شد

در پی طوفان های شدید روزهای گذشته، سه دکل برق در مسیر هرات به اسلام آباد قلعه واژگون شدند، و این اتفاق منجر به قطع برق صادراتی ایران شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، توده هوای حاکم بر منطقه که موجب بارندگی های فراوانی در روزهای گذشته شد خسارات را به تاسیسات و زیرساخت های آب و برق وارد کرده است. در پی طوفان های شدید سه روز گذشته، سه دکل برق در مسیر هرات به اسلام آباد قلعه واژگون شدند، که این اتفاق منجر به قطع برق صادراتی ایران شد. 

مقامات محلی افغانستان اعلام کردند تعمیر و بازسازی این دکل‌های برق، بین یک هفته تا ۱۰ روز زمان خواهد برد. این قطعی مشکلاتی را نیز برای ساکنین هرات ایجاد کرده است. دسترسی بیش از نیمی از ساکنین هرات به برق قطع شده است. بعلاوه در سیستم های اینترنتی و ارتباطی نیز اختلالاتی ایجاد شده است.

همچنین با توجه به وضعیت معیشتی مردم افغانستان، با برودت هوا این احتمال می رود که تعدادی از خانواده های افغانستانی که  به جز برق، هیچ وسیله گرمایشی دیگری برای گرم کردن خانه‌های خود نداشته باشند  با مشکلاتی در گرم کردن خانه ها مواجه شوند. 

ایران از سال 2005 بخشی از برق شهرهای مرزی افغانستان را تامین می کند. سال گذشته مسئولان انرژی برق کشور از افزایش صادرات برق به افغانستان خبر دادند. این صادرات با قطعی هایی نیز همراه بود و اولین بار نیست که قطعی برق صادراتی ایران به افغانستان اتفاق می افتد.