۰ نفر

در سفر وزیر نیرو به خراسان انجام شد؛

شروع به کار واحد دوم تصفیه خانه تربت حیدریه با حضور وزیر نیرو/ کلنگ راه‌اندازی یک نیروگاه دیگر در تربت حیدریه به زمین خورد

۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۵۱
کد خبر: 333148
شروع به کار واحد دوم تصفیه خانه تربت حیدریه با حضور وزیر نیرو/ کلنگ راه‌اندازی یک نیروگاه دیگر در تربت حیدریه به زمین خورد

همزمان با ورود وزیر نیرو به استان خراسان، شبکه فاضلاب شهرتربت حیدریه شروع به کارکرد وکلنگ نیروگاه تولید برق راشد نیز به زمین زده شد. وزیر نیرو همچنین در جریان این سفر دو روزه جلساتی هم با مسئولان این استان برگزار خواهد کرد.

اقتصادآنلاین-عبدالله محمدی؛ وزیر نیرو صبح امروز وارد استان خراسان شد.همزمان با ورود  وی کلنگ راه‌اندازی نیروگاه راشد تربت حیدریه زده شد.این نیروگاه در استان خراسان رضوی، کیلومتر 12 جاده تربت حیدریه به مشهدقرار دارد.

محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این پروژه اظهار داشت: همزمان با آغاز جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی نیروگاه 522 مگاواتی سیکل ترکیبی راشد تربت حیدریه آغاز شد.

وی گفت: این نیروگاه شامل دو واحد گاز، هرکدام به ظرفیت 176 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 170 مگاوات خواهد بود و پیش بینی می‌شود این نیروگاه  تا سال 1400 با شبکه سراسری متصل شود.

او همچنین اظهار داشت:  هدف از ساخت این نیروگاه ، تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور به خصوص استان خراسان رضوی است . این پروژه در زمینی به مساحت 50 هکتار احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت مپنا پیمانکار این پروژه است، افزود: بانک صنعت و معدن به‌عنوان بانک عامل تعیین و تخصیص مبلغ 215 میلیون دلار در سال 96 توسط صندوق توسعه ملی مصوب شده است.

در ادامه ، واحد دوم تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب شهر تربت‌حیدریه با سرمایه‌ای افزون‌بر سه هزار میلیارد ریال با حضور اردکانیان شروع به کار کرد.

لازم به ذکر است قرارداد اجرا و تکمیل فاضلاب این شهر در شهریورماه سال 97 با حضور معاون اول رئیس جمهور به امضای مدیرعامل وقت آبفای خراسان رضوی و سرمایه گذار بخش خصوصی رسیده است. همچنین، برای شهر تربت حیدریه شبکه فاضلابی به طول320 کیلومتر پیش‌بینی شده که 230کیلومتر آن در مدار قرار دارد.

وزیر نیرو عصر امروز، ضمن بهره‌برداری از پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت GIS شهدای مشهد، جلسه‌ای با استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران عامل صنعت آب و برق استان خراسان رضوی خواهد داشت.

اردکانیان، صبح روز جمعه نیزاز تصفیه‌خانه گلبهار بهره‌برداری خواهد کرد و در جلسه بررسی مسائل صنعت آب و برق شهرستان‌های نیشابور و فیروزه شرکت می‌کند.

 وی پیش از بازگشت به تهران نیز راهی شهرستان سبزوار خواهد شد تا در مراسم شروع عملیات اجرایی نیروگاه سبزوار حضور پیدا کند.