۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نفت با جهش قیمت به پیشواز مذاکرات چین و آمریکا رفت/ثانیه شماری بازارهای جهانی برای خاموش شدن شعله جنگ سرد تجاری

۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۰۴
کد خبر: 332994
نفت با جهش قیمت به پیشواز مذاکرات چین و آمریکا رفت/ثانیه شماری بازارهای جهانی برای خاموش شدن شعله جنگ سرد تجاری

با وجود اینکه برخی رسانه ها اعلام کردند نشانه ای مبنی بر برون رفت از جنگ تجاری چین و آمریکا در نشست امروز در واشنگتن دیده نشده است، اما جهش یکباره قیمت نفت حکایت از روند مثبت مذاکرات دارد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ دور جدید مذاکرات مقامات چین و آمریکا امروز در واشنگتن آغاز شد و سران دو کشور نخستین بار پس از نشست G20 در سطح هیئتی بلند پایه با یکدیگر دیدار خواهند کرد. 

روسای دو ابَرقدرت اقتصادی دنیا که با به راه انداختن  جنگ  تجاری بی حاصل آفت جان بازار نفت شدند، اما در پایان نشست G20 توافق کردند جنگ تجاری را به مدت 90 روز متوقف کنند. این اتفاق تاثیر چشمگیری در قیمت نفت داشت، به طوری که بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۷۳ دلار یا ۵.۴درصد افزایش، به ۵۳.۶۳ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت نیز با ۲.۸ دلار یا ۴.۸ درصد افزایش، به ۶۲.۳۰دلار در هر بشکه رسید.

در دوماه گذشته، قیمت نفت تحت تاثیر اتفاقات بسیاری قرار گرفت، اما در این میان گمانه زنی ها در خصوص پایان یافتن جنگ تجاری تا حدی سبب بهبود معاملات بازارهای جهانی شد. 

مذاکرات تجاری چین و آمریکا در حالی امروز آغاز شده است که قیمت نفت پس از یک ثبات نسبی جهشی ناگهانی را تجربه کرد.

گفتنی است قیمتنفت وست تگزاس اینترمدیت از صبح امروز با 53 دلار و 21 سنت در بازار معامله شده بود، اما با یک روند صعودی به مرز 54 دلار رسید. نفت برنت نیز از 61 دلار و 18 سنت به 61 دلار و 79 سنت رسید.

با وجود اینکه رسانه ها اعلام کردند نشانه ای مبنی بر برون رفت از جنگ تجاری چین و آمریکا در این نشست دیده نشده است، اما احتمالا قیمت نفت با توجه به هوشمندی بازار باز هم به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. 

کارشناسان معتقدند بازار نفت در روزهای آینده بیشتر از مذاکرات دو کشور متاثر خواهد شد، آمریکا اعلام کرده است در صورت عدم دستیابی به توافق از ۲ مارس سال جاری میلادی، 11 اسفند 97، تعرفه‌های گمرکی را بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد که این اتفاق باز هم تاثر خود را بر بازارهای سرمایه و نفت نمایان خواهد کرد.