۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

عمر بلند احداث بیدبلند هم‌چنان ادامه دارد/ زیرمجموعه 17ساله هلدینگ خلیج فارس چه زمان به ثمر می‌رسد؟

۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۲۵
کد خبر: 332927
عمر بلند احداث بیدبلند هم‌چنان ادامه دارد/ زیرمجموعه 17ساله هلدینگ خلیج فارس چه زمان به ثمر می‌رسد؟

درحالی مسولین پالایشگاه گازی بیدبلند خبر از بهره برداری این پالایشگاه در سال آتی دادند که طبق آمار منتشر شده در سایت این پالایشگاه، طی 17 سال این پروژه تنها 85 درصد پیشرفت داشته است. حال باید منتظر ماند و دید مدیران هلدینگ خلیج فارس در سال آینده کدام سال را به عنوان بهره برداری نهایی این طرح معرفی می‌کنند!

اقتصادآنلاین - عبدالله محمدی؛ کلنگ احداث پالایشگاه گازی بیدبلند 17 سال پیش در32 کیلومتری غرب بهبهان در استان خوزستان به زمین خورد. گفتنی است این طرح از مصوبات هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران درسال مورخ 14/6/1380 است که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان سهام‌دار اصلی آن شناخته می‌شود. همچنین طبق اذعان مسطولین هلدینگ خلیج فارس، محصولات این شرکت شامل، اتان، متان، پروپان،بوتان، میعانات گازی و گازها اسیدی خواهد بود که هرکدام نیز برای اهداف متفاوتی تولید  می‌شود.ا

از سوی دیگر رییس روابط عمومی پالایشگاه گازی بید بلند روز گذشته اعلام کرد،  که این پالایشگاه در سال 98 به بهره برداری می‌رسد. این درحالی است که مطابق با آمار سایت اطلاع رسانی پالایشگاه بیدبلند، این پروژه پس از گذشت 17 سال تنها با پیشرفت فیزیکی 85 درصدی روبه رو شده است. همچنین ذر ابتدای سال جاری مدیرعامل وقت شرکت ملی پتروشیمی در بازدید از این پروژه ناتمام اعلام کرد که پالایشگاه گازی بیدبلند تا آخر سال 97 تکمیل خواهد شد. حال باید دید این یک بام  دو هوای مسولین صنعت پتروپالایشی به کجا خواهد انجامید وپالایشگاه گازی که 17 سال وقت برای راه اندازی آن صرف شد نهایتا چندسال دیگر به ثمرمی‌نشنید. البته باید بر همه مشکلات پالایشگاه بید بلند باید بیکاری و استخدام بی ضابطه نیروهای غیر بومی توصیه شده را درآن افزو د که هر از چندگاهی صدای بومیان منطقه را در می‌آورد.