۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

حضور وزیر نفت در کمیسیون عمران مجلس/ نماینده بهبهان پس‌از بررسی بیشتر نظر خود را اعلام می‌کند/ کاهش بانکرینگ، مورد توجه کمیسیون انرژی

۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷
کد خبر: 332656
حضور وزیر نفت در کمیسیون عمران مجلس/ نماینده بهبهان پس‌از بررسی بیشتر نظر خود را اعلام می‌کند/ کاهش بانکرینگ، مورد توجه کمیسیون انرژی

وزیر نفت عصر روز گذشته در کمیسیون‌های عمران و انرژی حاضر شد تا به سوالات تعدادی از نمایندگان پاسخ دهد. نماینده سوال کننده بهبهان جواب طرح شده از سوی وزیر را منوط به بررسی بیشتری دانست. موضوع بانکرینگ نیز بحث مهم جلسه دیروز کمیسیون انرژی با وزیر نفت و معاونانش بود.

اقتصادآنلاین- محمد رضا پوراصغری؛ سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر نفت و برای پاسخگویی به سوالات محمدمهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت و نماینده مردم بهبهان برگزار شد.

وی افزود : سوال افتخاری درباره عملکرد وزارت نفت در موضوع توزیع و تامین منابع مالی قیر رایگان بود که در نهایت نماینده سوال کننده از پاسخ های وزیر نفت قانع شد.

صدیف بدری اظهار داشت: سوال حبیب الله کشت زر نماینده بهبهان نیز درباره عملکرد این وزارتخانه در اجرای پروژه‌های وزارت نفت در مناطق نفت‌خیز بود، که زنگنه گزارشی درباره این موضوع ارائه کرد و در نهایت مقرر شد که نماینده سوال کننده بررسی بیشتری نسبت به این مسئله داشته و سپس نظر خود را اعلام کند.

حضور وزیر نفت در کمیسیون انرژی به منظور پاسخ درباره کاهش عجیب بانکرینگ

صنعت بانکرینگ همان سوخت رسانی دریایی است که به وسیله کشتی و شناورهای کوچک و بزرگ  انجام می‌شود.تامین سوخت ، آب و آذوقه ، ارائه خدمات فنی و مهندسی،پزشکی و بهداشتی،امکان اسکان خدمه جمع آوری پسماندهای نفتی و زباله های  از دیگر موارد استفاده این صنعت است.

از مباحث مهم مطرح شده جلسه عصر روزگذشته  کمیسیون انرژی  با حضور وزیر نفت دلایل روند کاهشی بانکرینگ بود.

گفتنی است وزارت نفت بر اساس تکالیف قانونی و به‌منظور افزایش خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌ها و خدمات جانبی آن در خلیج فارس و دریای عمان ضمن انجام حمایت‌های لازم از بخش غیردولتی در خرید شناورهای مخصوص، قیمت‌گذاری فرآورده، شرایط، تسهیلات، مشوق‌ها و صدور مجوزهای مورد نیاز برای توسعه، باید این صنعت را به‌نحوی مدیریت کند که ضمن رشد حداقل 10درصد سالانه، سهم کشور از بازار سوخت‌رسانی به کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان در پایان برنامه حداقل به 50درصد برسد. اما آمارها از سال ۱۳۹۴روند کاهشی در این صنعت را نمایش می دهد.

بیژن زنگنه، درجمع نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ابتدا در خصوص اهداف وزارت نفت در حوزه خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌ها (بانکرینگ) و خدمات جانبی آن در خلیج‌فارس و دریای عمان ارائه کرد. درادامه گزارش عملکرد وزارت نفت در حوزه میادین مشترک، میزان پیشرفت قراردادهای منعقد شده و میزان پیشرفت اهداف این وزارت ومیزان جمع‌آوری گازهای مشعل و فلر ارائه شد.