۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد قیمت نفت دوام نیاورد/ عقب‌نشینی قیمت‌ها در پی هراس از افزایش تولید آمریکا

۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۰۱
کد خبر: 332502
رشد قیمت نفت دوام نیاورد/ عقب‌نشینی قیمت‌ها در پی هراس از افزایش تولید آمریکا

معاملات بازارهای جهانی نفت در حالی اولین روز هفته خود را آغاز کردند که قیمت در محدوده 53.6 دلار تثبیت شده بود اما با انتشار اخباری مبنی بر افزایش سکوهای حفاری در آمریکا سبب فشار بر روی قیمت ها و نهایتا افت یک درصدی بهای هربشکه نفت خام برنت و وست اینترمدیت شد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در اولین روز معاملاتی هفته جاری بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت اما این افزایش نتوانست به روند خود ادامه دهد. با انتشار خبری از دکل های حفاری آمریکا و پیش بینی ها از افزایش تولید نفت توسط این کشور مجددا قیمت نفت وارد کانال نزولی شد.

در این بین هم اکنون هر بشکه نفت خام برنت با افت 1.48 درصدی (معادل 91 سنت) به رقم 60 دلار و 68 سنت کاهش یافته است.

WhatsApp Image 2019-01-28 at 06.17.00

همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با افت 1.77 درصدی (معادل 95 سنت) به عدد 52 دلار و 74 سنت بازگشته است.

WhatsApp Image 2019-01-28 at 06.17.25

افزایش سطح تولیدات نفتی آمریکا که اواخر سال گذشته میلادی به روزانه ۱۱.۹ میلیون بشکه رسید که این موضوع بر بازار نفت اثر گذاشت. از سویی دیگر بر اساس گزارش هفتگی بیکر هیوز که روز جمعه منتشر شد، شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته تعداد سکو‌های حفاری خود را ۱۰ عدد افزایش داده و تعداد کل آن‌ها را به ۸۶۲ سکو رساندند که این بر بهای طلای سیاه تأثیر گذاشت.

همچنین به عقیده تحلیلگران، تحولات ونزوئلا تاثیر مهمی بر بازار نفت خواهد گذاشت، زیرا این کشور در سال جاری میلادی ریاست دوره ای اوپک را برعهده دارد.

بعلاوه تحلیلگران نفتی، در سرخط خبرهای این هفته بیشتر از روابط تجاری چین و آمریکا خواهند شنید زیرا مقامات چینی درروز چهارشنبه برای دور بعدی مذاکرات در جهت حل و فصلجنگ تجاری بین دو کشور، وارد ایالات متحده می شوند.