۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

وزیر نیرو جهت پاسخگویی به نمایندگان در مجلس حضور یافت/تشکیل کارگروه‌های ویژه نسبت به تسریع مسائل مربوط به آب/ اصلاح ساختار داخلی تشکیلات وزارت نیرو در دستور کار وزیر

۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۴۳
کد خبر: 332173
وزیر نیرو جهت پاسخگویی به نمایندگان در  مجلس حضور یافت/تشکیل کارگروه‌های ویژه نسبت به تسریع مسائل مربوط به آب/ اصلاح ساختار داخلی تشکیلات وزارت نیرو در دستور کار وزیر

وزیر نیرو در صحن علنی مجلس حضور یافت و به سوالات نمایندگان پاسخ داد. او از تشکیل کارگروه‌‌های ویژه در خصوص تسریع مسائل مربوط به این وزارت خانه خبر داد.

اقتصادآنلاین-عبدالله محمدی؛ وزیر نیرو در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی به سوالات تعدادی از نمایندگان پاسخ داد. در ابتدای جلسه شکری، نماینده گیلان  که قرا بود در خصوص تسریع ساخت سد شفا رود سوال خود را مطرح کند، از سوال خود صرف نظر کرد. سپس پورحسین  نماینده پارس آباد  به نیابت از نمایندگان دیگر درخصوص اقدامات راهبردی وزارت نیرو و حفظ  حق آبه ایران  آب‌های مرزی سوال خود و جمعی از نمایندگان از وزیر نیرو را مطرح  کرد.

اردکانیان در پاسخ به این سوال گفت: جلسات متعددی پس از بازدیدها انجام شد و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشتیم. تعهد کامل به مفاد قانون در همه حوزه‌های آبریز در اولویت کاری وزارت نیرو قرار خواهد اشت. تمامی اراضی و حق آبه‌ها از طریق تصاویر ماهواره ای رصد می شود و از نظر قانونی هیچ دخل‌و تصرفی در این حوزه پذیرفتنی نیست.

وی همچنین درخصوص، نحوه هزینه کرد منابع حق آبه از صندوق توسعه ملی گفت: وزارت نیرو برنامه‌های جامعی در این خصوص خواهد داشت. در طرح مهار آب‌های مرزی گزارشات مربوطه ارسال شده و شخصا  بر آن نظارت خواهم کرد . در حال حاضر نیز فعالیت‌های 4 ساله احداث زیرساخت‌ها در دستور کار وزارت نیرو است. کارگروه‌های ویژه‌ای در وزارت نیرو تشکیل شده و توجه نمایندگان موجب تسریع امور در آینده نزدیک خواهد شد.

اردکانیان در ادامه  گفت: تلاش وزارت نیرو برآن است که از حق آبه‌ها صیانت شود. اصلاح ساختار داخلی تشکیلات وزارت نیرو در دستور کار است و از سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است. شکل گیری مدیریت‌ حوزه های آبریز باید به زودی انجام شود.

وزیر نیرو درخصوص موضوع تامین آب شرب و بهبود کیفیت منابع آب کشور گفت: بحث کنترل کیفیت از اولویت های وزارت نیرو بوده و امیدواریم با تعامل همه کارشناسان هرچه زودتر به سرانجام برسد.