۰ نفر

کوسه‌غراوی مطرح کرد:

پیشنهاد عرضه قیر به صورت رقابتی در بورس

۴ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۵۵
کد خبر: 331497
پیشنهاد عرضه قیر به صورت رقابتی در بورس

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ گفت:نوسانات بازار قیر سبب شده بسیاری از پیمانکاران تمایلی به ادامه کار در پروژه‌های راه‌سازی نداشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، شهرام کوسه‌غراوی با اشاره به استانی شدن توزیع قیر در پی مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، گفت: به یقین برقرای توازن، بی‌عدالتی و بی‌اعتمادی را از بین خواهد رفت و در ادامه موانع لازم برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها ایجاد خواهد شد اما توازن توزیع قیر در میان استان‌ها رعایت نمی‌شود تا جایی که میزان توزیع با نیاز و محرومیت روستاها و شهرها نسبت ندارد.

مجمع نمایندگان، استاندار و فرماندار پس از توزیع استانی قیر تشکیل جلسه داده تا توزان و نسبت محرومیت را در توزیع لحاظ کنند

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانی شدن توزیع قیر باید به معنای رعایت توازن استانی، شهری و حتی بخشی با توجه به نیاز و محرومیت باشد، افزود: مجمع نمایندگان مجلس استان، استاندار و فرماندار در هر استان باید پس از توزیع استانی قیر تشکیل جلسه داده تا توزان و نسبت محرومیت را در توزیع لحاظ کنند.

نسبت توازن و محرومیت در سهمیه‌بندی قیر استان‌ها رعایت شود

وی استانی شدن توزیع قیر در پی مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 را فرصتی برای رفع بی‌عدالتی‌ها دانست و ادامه داد: باید نسبت توازن و محرومیت در سهمیه‌بندی قیر استان‌ها رعایت شود ضمن آنکه جلوگیری از قاچاق و سوءاستفاده‌های حوزه قیر باید از مرکز،  وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نفت و دیگر دستگاه‌های نظارتی پیگیری شود چراکه قاچاق موضوعی جدا از سهمیه‌بندی و استانی شدن توزیع قیر است.

عرضه قیر به صورت رقابتی در بورس

کوسه‌غراوی همچنین پیشنهاد عرضه قیر به صورت رقابتی در بورس را داد و گفت: اختصاص محدود سهمیه دولتی این محصول اجرای پروژه‌های راهسازی استان را کند کرده است.

نوسانات بازار قیر سبب شده بسیاری از پیمانکاران تمایلی به ادامه کار در پروژه‌های راه‌سازی نداشته باشند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نوسانات به وجود آمده در بازار قیر سبب شده تا بسیاری از پیمانکاران تمایلی به ادامه کار در پروژه‌های عمرانی و راه‌سازی نداشته باشند، گفت: متناسب‌سازی شاخص‌های تعدیل براساس قیمت روز یکی از  اقدامات است که باید به‌منظور جلوگیری از فسخ قرارداد پیمانکاران جدی گرفت.