۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ژاپن و چین به کمک بازار نفت می‌آیند/ رشد محدود قیمت طلای سیاه در روز چهارشنبه در پی اعلام تزریق محرک‌های مالی به بازار

۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۴۷
کد خبر: 331422
ژاپن و چین به کمک بازار نفت می‌آیند/ رشد محدود قیمت طلای سیاه در روز چهارشنبه در پی اعلام تزریق محرک‌های مالی به بازار

قیمت نفت دربازارهای جهانی تحت تاثیر اقدامات محرک مالی ژاپن و چین، یک درصد افزایش یافت. خوش بینی نسبت به اقدامات مالی چینی ها و ژاپنی ها برای تقویت رشد اقتصادی جلوی کاهش قیمت در روزهای قبل را گرفت.

اقتصادآنلاین - منصوره محمدی؛ قیمت نفت روز جاری (چهارشنبه سوم بهمن)  در بازارهای جهانی روند آرام افزایشی به خود گرفت. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت که در آخرین معاملات روز سه شنبه 52 دلار و 87 سنت معامله شده بود، در معاملات امروز، با روند صعودی آغاز شد و از مرز 53 دلار عبور کرد. این قیمت در مقایسه با همین روز در هفته گذشته افزایش داشت.

نفت برنت دریای شمال نیز روندی صعودی داشت. نفت برنت در آخرین ساعات معاملات روز سه شنبه 61 دلار و 55 سنت معامله شد و در روز چهارشنبه نیز از مرز 62 دلار عبور کرد.  این قیمت  در مقایسه با همین روز در هفته گذشته نیز افزایش داشت. 

WhatsApp Image 2019-01-23 at 08.08.14

قیمت نفت دربازارهای جهانی تحت تاثیر اقدامات محرک مالی ژاپن و چین، رشد محدود یک درصدی را شاهد بود. نگرانی از رشد اقتصادی چین باعث کاهش تقاضای سوخت خواهد شد، افزایش این نگرانی در روز گذشته، در کاهش قیمت نفت اثر چشمگیری داشت، اما خوش¬بینی نسبت به سخنان چینی ها و ژاپنی ها در بهره گیری از هزینه های مالی برای تقویت رشد اقتصادی جلوی این کاهش قیمت را گرفت. در حالی که این قیمت در روز سه شنبه با اعلام نگرانی بازارهای مالی درباره کاهش رشد اقتصادی  جهانی و نگرانی سرمایه گذاران درباره احتمال از دست رفتن دارایی های امن مانند طلا و اوراق قرضه، 2 درصد کاهش پیدا کرده بود.

WhatsApp Image 2019-01-23 at 08.08.32