۰ نفر

تبیانیان درگفتگو با اقتصادآنلاین خبر داد؛

عرضه چهارم نفت خام سبک در بورس انرژی تا دو هفته دیگر/ همه چیز مانند عرضه سوم خواهد بود

۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۴۱
کد خبر: 331412
عرضه چهارم نفت خام سبک در بورس انرژی تا دو هفته دیگر/ همه چیز مانند عرضه سوم خواهد بود

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی از عرضه چهارمین سری نفت خام در بورس انرژی خبرداد و گفت: مانند سری قبل حجم عرضه به میزان یک میلیون بشکه نفت خام و پرداخت‌ها بصورت ریالی خواهد بود. این درحالی است که در سومین عرضه به دلیل نبود خریدار، معامله‌ای انجام نشد.

اقتصادآنلاین - عبدالله محمدی؛ در پی عدم انجام معامله در سومین عرضه نفت خام در بورس انرژی، شرکت ملی نفت خبر از چهارمین مرحله فروش نفت خام در بورس طی دو هفته آینده را داد. 

از این رو تبیانیان نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین ضمن تایید این خبر گفت: چهارمین مرحله عرضه نفت خام در بورس پر ۱۲ روز آتی انجام می شود و  از این رو اطلاعیه آن هفته آینده منتشر خواهد شد و دوشنبه دوهفته دیگر عرضه آن انجام خواهد شد.

وی درخصوص جزییات سری چهارم افزود: همانند عرضه سوم یک میلیون بشکه نفت خام سبک با حداقل میزان بارگیری 35 هزار بشکه انجام خواهد شد. 

تبیانیان در خصوص شرایط پرداخت هم اضافه کرد: شرایط مانند عرضه سوم خواهد بود و پیش پرداخت شش درصد و همچنین امکان تسویه صد در صد ریالی به صورت نقدی و اعتباری انجام می‌شود. البته در حالت اعتبار تسویه 90 روزه انجام خواهد شد.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس،  در خصوص اینکه در سری گذشته مشتری جهت خرید در بورس حاضر نشد گفت: در عرضه سوم ما معامله‌ای نداشتیم، اما ما روی این موضوع به صورت منظم برنامه ریزی کرده‌ایم. به گفته این مقام مسئول، وظیفه شرکت نفت است که عرضه‌ها مستمر باشد تا بازار زمان مورد نیاز و فرصت کافی را داشته باشد و بتوان برای آن برنامه ریزی کرد.

این در حالی است که در گزارش قبلی اقتصادآنلاین به دلایل عدم وجود خریدار  اشاره شد. اکنون باید منتظر ماند و دید برنامه شرکت نفت برای جذاب کردن عرضه چهارم چه خواهد بود؟