۰ نفر

عضو کمیسیون انرژی مجلس به اقتصادآنلاین خبر داد؛

ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به مسئله آب بین حوزه‌ای/نمایندگان از پاسخ‌های وزیر نیرو قانع نشدند

۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۴۵
کد خبر: 331404
ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به مسئله آب بین حوزه‌ای/نمایندگان از پاسخ‌های وزیر نیرو قانع نشدند

کمیسیون امنیت ملی مجلس در دو شنبه هفته جاری با حضور وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست جلسه ای در خصوص حل تنش آبی میان چهار استان مورد مناقشه بر سر آب برگزار کرد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ پس از برطرف نشدن تنش آبی میان چهار استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و خوزستان، کمیسیون امنیت ملی در روز دوشنبه جلسه ای با حضور وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست، استانداران استان‌های درگیر و نمایندگان این استان‌ها یعنی چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و خوزستان برگزار کرد.

در این رابطه هدایت الله خادمی نماینده ایذه به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در جلسه روز دو شنبه که نسبتا پُرتنش بود، نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ های وزیر نیرو در خصوص حل و فصل مناقشات آبی میان حوزه‌ای در خصوص این چهار استان قانع نشدند و مقرر شد وزارت نیرو ظرف سه ماه آینده سند آمایش آب کشور را تهیه کند.

وی در ادامه افزود: همچنین در این جلسه مصوب شد تا کارگروهی برای رسیدگی به گزارش ها و بررسی های وزارت نیرو در خصوص آخرین اقدامات انجام شده این حوزه تشکیل شود. خادمی دلیل برگزاری جلسه فوق در کمیسیون امنیت ملی را به توافق نرسیدن نمایندگان در کمیسیون انرژی اعلام کرد و گفت: از آنجاکه نتیجه ای از جلسه مشترک دولت با نمایندگان این استان ها  و وزرای نیرو و جهاد کشاورزی  بدست نیامد، تصمیم بر آن شد تا ادامه راه را کمیسیون امنیت ملی در پیش بگیرد.

البته گفتنی است بحث آمایش آب در وزارت نیرو بالغ بر سه است که طرح شده اما تا کنون به نتیجه مشخصی نرسیده و از این رو نمایندگان استان های درگیر در تنش آبی میان حوزه‌ای خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به این موضوع در وزارت نیرو شده اند.