۰ نفر

حادثه دریایی در آب‌های روسیه؛

آتش سوزی دو نفتکش در شبه جزیره کریمه/ وضعیت9 تن مشخص نیست.

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۱۷
کد خبر: 331031
آتش سوزی دو نفتکش در شبه جزیره کریمه/ وضعیت9 تن مشخص نیست.

روز دوشنبه رسانه‌های روسی از برخورد دو کشتی نفتکش هنگام عبور از تنگه کرچ در آب‌های شبه جزیره کریمه خبر دادند و این در حالی است که از 32 تن خدمه این دو فروند کشتی 9 نفرآن‌ها مفقودالاثربوده و نیروهای امدادی در پی یافتن آن‌ها هستند.

اقتصادآنلاین-عبدالله محمدی؛ حواد‌ث‌های دریایی بخش جدایی ناپذیر از د‌ریانورد‌ی است و همواره کشتی‌ها و قایق‌های بسیاری د‌ر آب د‌چار حاد‌ثه شد‌ه و غرق می‌شوند‌.

 د‌ر این میان، وضعیت برای نفتکش‌ها اغلب تفاوت د‌ارد‌. تعد‌اد‌ حواد‌ث د‌ریایی نفتکش‌ها چند‌ان زیاد‌ نیست. به عنوان مثال، آژانس ایمنی د‌ریانورد‌ی اروپا د‌ر گزارشی بیان کرد‌ که معمولا هرساله تنها 9 د‌رصد‌ از حواد‌ث د‌ریانورد‌ی گریبان نفتکش‌ها را گرفته است.

 این رقم اند‌ک می‌تواند‌ به د‌لیل تعد‌اد‌ کمتر این کشتی‌ها یا د‌قت و تجربه بیشتر پرسنل آن‌ها باشد‌. البته حتی د‌ر این کشتی‌های حساس نیز حد‌ود‌ 85 د‌رصد‌ از حواد‌ث به د‌لیل خطای انسانی و نداشتن سیستم اطفای حریق پیشرفته بروز می‌کند‌.

دیروز رسانه‌های روسی خبری از برخورد دو کشتی در حال انتقال سوخت و آتش گرفتن آن‌ها را در هنگام عبور از تنگه کرچ را دادند. حادثه در 20 کیلومتری دماغه تاکیل در نزدیکی شبه جزیره کریمه و آب‌های بین المللی اتفاق افتاد.

به گفته سخنگوی آژانس حمل و نقل دریایی و رودخانه ای فدرال روسیه ، آتش سوزی زمانی روی داد که یکی از دو کشتی در حال انتقال سوخت به یکدیگربرخورد کرده و منجر به بروز آتش سوزی شدند.گفته می‌شود این دوکشتی متعلق به کشور تانزانیا بوده ، که یکی از آن‌ها 15 و دیگری 17 خدمه داشتند. تا کنون امدادگران موفق به نجات 12 تن و یافتن جسد 11 خدمه دیگر شده اند. این درحالی است که هنوز اثری از 9 دریانورد دیگر نست و عملیات جستجو ادامه دارد.

در  ارتباط با علل این سانحه هنوز اخبار کاملی در دست نیست وکارشناسان در حال بررسی موضوع هستند. تنها گفته شده یکی از کشتی‌ها هنگام عبور از تنگه کرچ به دلایل نامعلومی دچار حریق شد و این آتش‌سوزی به انفجار آن ختم شد و در مرحله بعد، انفجار حاصل از این کشتی، به آتش گرفتن کشتی دیگری که درحال عبور ازتنگه کرچ بود انجامید.

تنگه کرچ منطقه ‌ای که ، شبه جزیره کریمه را از روسیه جدا می‌کند و به دلیل الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 برای مسکو حائز اهمیت می‌باشد.

شبه جزیره کریمه نیز در جنوب اوکراین  واقع شده و تقریباً کل این ناحیه به وسیله دریای آزوف و سیاه احاطه شده‌است.