۰ نفر

به گزارش اقتصادآنلاین؛

کاهش قیمت نفت، به دنبال رشد آهسته بازار چین/ کاهش دکل‌های حفاری آمریکا در سال2019 نیز ادامه دارد.

۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۳۵
کد خبر: 330882
کاهش قیمت نفت، به دنبال رشد آهسته بازار چین/ کاهش دکل‌های حفاری آمریکا در سال2019 نیز ادامه دارد.

رشد اقتصادی چین در سال 2018 به ضعیف­ترین میزان در 28 سال گذشته رسید و باعث کاهش قیمت در روز دوشنبه شد. اگرچه رشد آهسته اقتصادی ممکن است بر تقاضای نفت اثر بگذارد، اما کاهش تولید اعضای اوپک، احتمالا از قیمت نفت خام حمایت می­کند.

اقتصادآنلاین - منصوره محمدی؛ قیمت نفت در اولین روز هفته جاری  پس از آن­که  اعلام شد بازارهای سهام چین در سال 2018 ضعیف و رشد اقتصادی این کشور به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان کاهش یافت، با افت قیمت روبه ­رو شد.

پس از انتشار این خبر، قیمت نفت آتی برنت در معاملات روز دوشنبه با 35 سنت کاهش، به 62 دلار و 35 سنت و نفت خام آتی آمریکا نیز با 23 سنت کاهش  به 53 دلار و 57 سنت رسید.

به گزارش رویترز، با انتشار این خبر بازارهای مالی ضعیف شدند، زیرا اطلاعات نشان داد که رشد اقتصادی چین در سال 2018 به ضعیف­ترین میزان در 28 سال گذشته رسیده است.

یک تحلیلگر بازارنفت نسبت به رشد اقتصادی در چین اظهار داست: "هرچند جنگ تجاری چین و آمریکا در کاهش رشد اقتصادی این کشور بی تاثیر نبود، اما سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که اقتصاد چین به همان اندازه­ای که در ده سال گذشته رشد کرده، در ده سال آینده رشد نخواهد کرد، زیرا اقتصاد بالغ­تر شده است.

در عین حال نگرانی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه رشد آهسته اقتصادی جهان می­تواند بر تقاضای نفت اثر بگذارد، اما اعضای اوپک با کاهش تولید، احتمالا بتوانند از قیمت نفت خام حمایت کنند."

وارن پترسون، یک استراتژیست کالاهای نفتی گفت: "نمی­شود قیمت نفت را در این سطح توجیه کرد، ما انتظار داریم، قیمت نفت برنت در سال 2019، به طور متوسط 70 دلار به فروش برسد. نگرانی من بیشتر در این باره است که وضعیت بازار تا سال 2020 چگونه خواهد بود."

گزارش اداره ملی نفت چین نشان می­دهد میزان تولید پالایشگاه نفت خام این کشور در سال 2018، به 12.1 میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به سال قبل 6.8 درصد افزایش داشت.

بیکر هیودز یکی از اعضای شرکت خدمات انرژی آمریکا گفت: در ایالات متحده، تعداد دکل­های حفاری نفت تا 18 ژانویه 21 عدد کاهش و به 852 رسید که پایین­ترین سطح از می 2018 است.

این بزرگترین کاهش دکل­های حفاری نفت از فوریه 2016 بود که به دلیل واکنش حفارها به کاهش 40 درصدی قیمت نفت خام ایالات متحده اتفاق افتاد. با این وجود تولید نفت خام آمریکا در سال 2018 افزایش و به بیش از 11.9 میلیون بشکه در روز رسید.

با وجود کاهش تعداد دکل­ها، نرخ رشد سال گذشته در 2019 نیز تکرار نخواهد شد، اگر چه تحلیلگران انتظار دارند تولید سالانه آمریکا به طور متوسط 12 میلیون بشکه در روز باشد.