۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش خرید نفت ایران از سوی ژاپن/ نخستین محموله نفت شرکت فوجی بارگیری شد

۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 330827
افزایش خرید نفت ایران از سوی ژاپن/ نخستین محموله نفت شرکت فوجی بارگیری شد

پس از اعمال مجدد تحریم‌ها از سوی آمریکا و ابهام پیش آمده در خرید نفت ایران، ژاپنی‌ها جز کشورهای معاف شده تحریم ایران از سوی ایالات متحده قرار گرفتند و دیروز شرکت فوجی توانست اولین محموله نفتی ایران در سال جدید را بارگیری کند.

اقتصادآنلاین-عبدالله محمدی؛ به گزارش رویترز ژاپن یکی از کشورهای خریدار نفت از ایران بود که به دنبال پیروی از سیاست‌های دولت ترامپ، سعی در جایگزین کردن نفت ایران ، توسط کشورهای عربستان وامارات در دستور کار خود قرار داد.

 سخنگوی ارشد دولت ژاپن چند ماه قبل طی یک مصاحبه اعلام کرد که ما درحال بررسی تحریم‌های آمریکا برای ایران هستیم و تابع تصمیمات دولت ایالات متحده می‌مانیم.

 همچنین وزیر انرژی ژاپن اعلام کرد: پالایشگاه‌های این کشور آماده طرح‌های خرید نفت از سوی کشورهای دیگر هستند وآن‌ها ناچارند وارداتشان از ایران را متوقف کنند.

گفتنی است ژاپن قبل ازشروع مجدد تحریم‌ها،در روز 160 هزار بشکه فاصله ژانویه تا سپتامبر سال 2018 میلادی از ایران نفت خریداری کرده که این میزان 5 درصد از واردات این کشور را تشکیل می‌داد. اما دولت آمریکا به دنبال پیروی از برخی سیاست ‌ها مانند جلوگیری از افزایش قیمت نفت به 8 کشور معافیت تحریمی و مجوز 6 ماه خرید موقت از ایران را اعطا کرد. ژاپن هم از این معافیت برخوردار  و جز کشورهای معاف از تحریم ایران قرار گیرد و موفق شدند تا از طرف آمریکا مجوز خرید نفت ایران را کسب کنند.

ماه گذشته نیز نشریه‌های ژاپنی اعلام کردند که این کشور به همراه کره جنوبی،در اوایل سال 2019 واردات نفت از ایران را ادامه خواهند داد و آن را افزایش می‌دهند.

به دنبال این خبر، دیروز پالایشگاه نفت فوجی ژاپن که یکی بزرگترین خریداران طلای سیاه از سوی ایران است ، نخستین محموله نفتی  ایران درسال جدید به تعداد دو میلیون بشکه را بارگیری کرد و این بار تا 20 بهمن به این کشور خواهد رسید.