۰ نفر

به گزارش اقتصادآنلاین؛

تاکید آموزش و پرورش به وزارت نیرو جهت اجرای قانون/ وزارت نیرو از مدارس پول زور می‌گیرد!

۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۲۸
کد خبر: 329686
تاکید آموزش و پرورش به وزارت نیرو جهت اجرای قانون/ وزارت نیرو از مدارس پول زور می‌گیرد!

طبق قانون مصوب سال 97، مدارس از پرداخت قبوض آب، برق و گاز معاف شدند. در حالی که این قانون از سوی وزارت نفت اجرا شد، اما وزارت نیرو آن را به تعویق می اندازد که نارضایتی آموزش و پرورش را به همراه داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، وزارت نیرو با وجود معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب، برق و گاز در اجرای این قانون، همکاری لازم را با آموزش و پرورش نداشته است. 

علیرغم اینکه در بند «ی» تبصره 6 قانون بودجه، بر معافیت مدارس از پرداخت عوارض آب، برق و گاز مدارس با رعایت الگوی مصرف تاکید شده است، اما مدارس در پرداخت قبض برق همچنان با مشکل مواجه هستند. 

علی بختیار، نماینده مردم خوانسار و گلپایگان با اشاره به اینکه ساز و کار اجرایی از سوی وزارت نیرو برای معافیت مدارس از پرداخت عوارض به هیچ عنوان مطلوب نیست، گفت: مدیران به جای پرداختن به مسائل آموزشی و پژوهشی، درگیر قبض های آب و برق هستند که این مسئله وقت گیر است. 

به گفته بختیار مسئله پرداخت قبض در حالی به یکی از مشکلات مدارس تبدیل شده که در قانون بودجه، با رعایت الگوی مصرف، مدارس از پرداخت قبوض معاف هستند و هم از این طریق،  الگوی مصرف آب، برق و گاز اصلاح شود.

این در حالی است که چند روز پیش، الهیار معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش نیز با گله از وزارت نیرو گفت این وزارتخانه برای معافیت مدارس از پرداخت قبوض برق همراهی نمی‌کند. 

اخطاریه های غیرقانونی وزارت نیرو در حالی به مدارس ارسال می شود که سازمان برنامه و بودجه آیین نامه معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب و برق و گاز را به وزارتخانه های نفت و نیرو اعلام کرد و وزیر نیرو هم گفته بود انشعاب هیچ مدرسه ای قطع نمی شود. اما ماموران از تیرها بالا می روند و انشعاب برق مدارس را قطع می کنند. آیا حضور ماموران در مدارس قابل توجیه است؟

حضور ماموران برق در حالی انجام می شود که حقی فام، سخنگوی توانیر اعلام کرد اگر معافیت مربوط به سال 97 باشد، طبعا نمی توان درخواست قطع برق را اعلام کرد. 

طبق اظهارات الهیار، ظاهرا تنها وزارت نیرو از اجرای قانون سرباز می زند. به گفته وی، آموزش و پرورش درمورد آب و گاز مساله ای ندارد، اما درمورد برق، وزارت نیرو کم لطفی می کند و خیلی کمک حال آموزش و پرورش نیست. 

الهیار به وزارت نیرو اخطار داد که طبق بند "ی" تبصره 6، معافیت مدارس از پرداخت قبض برق قانون است و باید اجرا شود.

طبق قانون مدارس تا جایی که از سقف الگوی مصرف عبور نکنند، از پرداخت قبض برق معاف هستند، قانونی که ظاهرا وزارت نیرو اجرای آن را به تعویق می اندازد.