۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سفر روحانی به گلستان/ فازنخست طرح آبرسانی به شهر و روستاهای مرزی استان آغاز شد

۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۴۹
کد خبر: 329121
سفر روحانی به گلستان/ فازنخست طرح آبرسانی به شهر و روستاهای مرزی استان آغاز شد

صبح امروز رییس جمهور به همراه تعدادی ازوزیران و مسئولان کشوری به استان گلستان سفر کرد؛ بهره برداری از چند پروژه عمرانی و همچنین طرح آب‌رسانی به مناطق محروم این استان از الویت‌های این سفر است.

اقتصادآنلاین - عبدالله محمدی؛ حسن روحانی صبح امروز برای سفری دو روزه از طریق فرودگاه کلاله وارد استان گلستان شد. دراین سفر هفت وزیر وتعدادی از مسئولان کشوری رییس جمهور را همراهی می کنند.

وی در بدو ورود مورد استقبال تعدادی از مسئولان  و مردم استان  قرار گرفت؛  سپس در جمع مردم گنبد کاووس در ورزشگاه تختی به سخنرانی پرداخت. 

رییس جمهور در سخنان خود مسئله آب را مهم برشمرد و تاکید کرد باید از طرق مختلف آب لازم برای شرب، صنعت و کشاورزی را در اختیار مردم قراردهیم. روحانی همچنین به مسأله مهم برق هم اشاره کرد.

WhatsApp Image 2019-01-14 at 03.59.46

بهره برداری رسمی از طرح های آبرسانی

امروز و درجریان این سفربا حضور اردکانیان،  فازنخست طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای مرزی گلستان آغاز شد. همچنین آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به 6 هزار هکتاراز شبکه اراضی الویت داراستان  و آغاز عملیات سد چایلی، از جمله پروژه‌هایی است که  با دومین حضور هیئت دولت در این استان کلنگ آن زده شد. 

بهره برداری از مجتمع آبرسانی قرناوه از دیگر برنامه‌های این سفر 2 روزه است که با حضور وزیر نیرو انجام خواهد شد و طی آن حدود 10 تا 11 هزارنفر ازنعمت آب شرب بهداشتی بهره مند می‌شوند. همچنین مشکلات آبرسانی به ۱۶روستا با افتتاح این پروژه حل خواهد شد.

 شهرستان مراوه تپه واقع در شرق استان گلستان که  یکی از شهرستان‌های محروم این استان است و تاکنون 12روستا از 16روستا این منطقه ازآب شرب  پایدار برخوردار شده اند و  دیگر روستاهای الباقی نیز جهت تکمیل پروژه آب‌رسانی مورد توجه قرار گرفته است.