۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیدایش بازارهای سایه‌ای در فروش نفت/ چرا تشکیل اتاق فکر صادرات فرآورده‌های نفتی ضروری است؟

۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۲۶
کد خبر: 329095
پیدایش بازارهای سایه‌ای در فروش نفت/ چرا تشکیل اتاق فکر صادرات فرآورده‌های نفتی ضروری است؟

معاون امور بین الملل وزارت نفت از پیدایش بازارهای سایه‌ای فروش نفت همزمان با تحریم آمریکا علیه ایران خبر داد.اوهمچنین بر تشکیل اتاق فکر برای صادرات نفتی تاکید کرد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ باتوجه به نوسانات اخیر قیمت نفت و جنگ میان قدرت‌های بزرگ تولید کننده در جهان جهت پیشبرد اهدافشان در این بازار ، به عقیده کارشناسان یکی از چالش‌های مطرح حفظ ثبات بازار در سطح بین الملل است . دراین بین معاون امور بین الملل وزیر نفت ، اظهار داشت: شرایط موجود برای حفظ بازار نفت آسان نیست اما برخی از مسائل موجب شگفتی شده است. 

وی افزود: «روزی نیست که 5 یا 6 خریدار جدی نفت به من مراجعه نکنند که البته به دلیل اینکه کارم فروش نفت نیست آنها را به امور بین الملل شرکت ملی نفت هدایت می کنم؛ ما بازارهای سایه ای یافته‌ایم که نمی خواهم درباره آنها توضیح دهم زیرا دشمنان از آن اطلاعات سواستفاده خواهند کرد.»

او نسبت به اینکه اکنون در شرایطی بدی قرار نداریم گفت:می‌توانیم با قدرت بر تحریم‌ها مقابله کنیم.

این مقام وزارت نفت همچنین بر ضرورت تشکیل اتاق فکر صادرات فرآورده‌های نفتی تاکید کرد و گفت: برای صادرات فرآورده های نفتی فرصت های بسیاری وجود دارد که از همه آن‌ها استفاده نشده است و برای صادرات بایستی به سراغ بازارهای جدید رفت.

او اضافه کرد: صادرکنندگان می‌توانند از فرصت‌هایی که در کشورهای همسایه مانند ترکیه و عراق وجود دارد استفاده کنند.

زمانی نیا درباره روابط و سازوکار مالی با اروپا گفت:علی رغم درگیری اروپا با آمریکا اما با تماس های روزانه، این موضوع را از اروپایی ها پیگیری می کنیم؛ امیدواریم در زمان کم به نتیجه برسیم 

وی اظهار داشت: اگر این سازوکار به نتیجه برسد کمک کننده خواهد بود، گرچه راه حل تمام مشکلات نیست.

معاون وزیر نفت اضافه کرد : امیدواریم اروپا از فرصت های موجود استفاده کند.