۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اول بهمن، سومین مرحله عرضه نفت خام در بورس انرژی/ تسویه حساب‌ها به صورت ریالی هم امکان پذیراست

۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳
کد خبر: 329040
اول بهمن، سومین مرحله عرضه نفت خام در بورس انرژی/ تسویه حساب‌ها به صورت ریالی هم امکان پذیراست

پس از اخذ مجوزها ی لازم از سران سه قوه ، زمان عرضه سومین مرحله نفت خام در بورس اول بهمن 97 تعیین شد. با این تفاوت که این‌بار، تسویه حساب علاوه بر دلار با ریال هم امکان پذیر است.

اقتصاد آنلاین-عبدالله محمدی؛ در حالی که نخستین عرضه یک میلیون بشکه نفت خام سبک در بورس انرژی، ششم آبان امسال صورت گرفت و سه خریدار، 280 هزار بشکه نفت با قیمت هر بشکه 74 دلار و 85 سنت را معامله کردند.

در بیستم آبان هم تعداد  720هزار بشکه به قیمت  64.97دلار، دومین مرحله فروش نفت در بورس انرژی را شامل شد.

اما سعید خوشرو مدیر امور بین‎الملل شرکت ملی نفت ایران خبر داد : دوشنبه اول بهمن درمرحله سوم،  تعداد یک میلیون بشکه نفت خام سبک در حجم‌های35 هزار بشکه‌ای با قیمت پایه 52.42 دلار در بورس انرژی به فروش خواهد رسید.

وی گفت : در این دوره ، علاوه بر تسویه حساب با ارز‌های بین‎المللی، امکان تسویه کامل با ریال هم وجود خواهد داشت که نسبت به  قبل متفاوت و دوره تسویه حساب از 60 به 90 روز افزایش یافته است.

او اظهار داشت : تمامی مجوزهای لازم هم از سران قوه جهت انجام این کار اخذ شده و مشکلی وجود ندارد.

این‌ روند ادامه دار خواهد بود و باعث می‌شود تا بخش خصوصی وارد معاملات نفت خام شود. خریداران نفتی  هم رضایت خود را نسبت به آن اعلام داشتند.

پیش از این وزیر نفت نیز اعلام کرده بود، مجوز لازم از سران سه قوه جهت انجام این کار اخذ و گزارش آن هم در مراحل قبلی به شورای عالی اقتصاد ارائه شده است.