۰ نفر

خالد الفالح:

عدم لزوم نشست فوق العاده اوپک/ بازارها به زودی به تعادل می‌رسند!

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 328862
عدم لزوم نشست فوق العاده اوپک/ بازارها به زودی به تعادل می‌رسند!

وزیر انرژی عربستان سعودی در نشست نفتی ابوظبی گفته است بازارهای نفتی به زودی به تعادل می رسند و نیازی به برگزاری نشست فوق العاده اوپک قبل از آوریل وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین- منصوری، وزیر انرژی عربستان سعودی در نشست نفتی ابوظبی با اشاره به اینکه بازارهای نفتی در مسیر درستی قرار دارند و به زودی به تعادل می رسند، گفت:

"اوپک  تا قبل از آوریل نیازی به برگزاری نشست فوق العاده ندارد."

وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی مایل است با همه طرفین ذی نفع برای متعادل کردن بازار نفت، از جمله آمریکا همکاری داشته باشد، اظهار داشت:

 "ما با همه تولیدکنندگان ذی نفع که می‌خواهند ثبات را به بازار نفت بازگردانند همکاری خواهیم کرد؛ اوپک پلاس و هر کس دیگری که مایل باشد با ما کار کند."

وزیر نفت عمان نیزدر مصاحبه روز گذشته خود با شبکه خبری سی ان بی سی چین گفته بود، ترامپ در مقابل اوپک انصاف را رعایت نمی کند، اما امیدوار است که بتواند با واشنگتن نشستی داشته باشد و با تبادل نظر، نقاط اشتراکی با آمریکا پیدا کنند.

از طرفی وزیر انرژی امارت متحده نیز روز گذشته گفته بود، اوپک دشمن ایالات متحده نیست.

 وزرای نفت و انرژی کشورهای عربی عضو اوپک در حالی این سخنان را گفته اند که سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک برای اولین بار در خاک آمریکا کمپینی در راستای حمایت از اعتبار خود برگزار می‌کند. این حرکت اوپک به دلیل نگرانی از برخی تحرکات در کنگره و کاخ ‌سفید آمریکا است که تلاش دارند با تصویب لایحه‌ای به نام نوپک(NOPEC) اوپک را به‌عنوان سازمانی انحصارگر معرفی کنند.

اوپک و دیگر کشورهای بزرگ تولید کننده نفت در دسامبر سال گذشته برای به تعادل رساندن قیمت نفتی و جلوگیری از کاهش آن، توافق کردند که تولیدات روزانه خود را یک میلیون و 200 هزار بشکه کاهش دهند که با مخالفت دونالد ترامپ روبرو شد.