۰ نفر

در یک سالگی حادثه سانچی

یک نفتکش دیگر در آب‌های هنگ کنگ دچار سانحه شد

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۲۲
کد خبر: 327660
یک نفتکش دیگر در آب‌های هنگ کنگ دچار سانحه شد

یک نفتکش روز سه شنبه در آب‌های جنوبی هنگ کنگ آتش گرفت که یک کشته برجای گذشت.

به گزارش اقتاصد آنلاین به نقل از ایسنا، با این حال پلیس هنگ‌کنگ اعلام کرد ۲۱ خدمه دیگر نفتکش نجات پیدا کردند. شاهدان عینی از انفجار مهیبی خبر دادند که تا چند کیلومتر تمامی پنجره‌ها را لرزاند.

عملیات نجات در حدود یک مایل دریایی جزیره لاما در جریان است.

سخنگوی پلیس به رویترز گفت: هنوز شماری از خدمه این نفتکش نجات پیدا نکرده‌اند. وی درباره این نفتکش از جمله نام آن اطلاعات بیشتری ارایه نکرد.

تصویری که از این نفتکش روی صفحه فیس بوک پلیس منتشر شده، دود سیاهی را نشان می‌دهد که از بدنه آن به هوا برخاسته و نام Aulac Fortune روی بدنه آن دیده می‌شود.

طبق آمار "مارین ترافیک"، کشتی Aulac Fortune کوچک بوده و به وزن ۱۷۵۰۰ تن محصولات نفتی است که در سال ۲۰۱۰ ساخته شده و با پرچم ویتنام تردد می‌کند.

بنا بر آمار کشتیرانی، این کشتی حامل ۶۰۰۰ تن بنزین بوده که عمده آن در فاصله ششم تا هفتم ژانویه به گوانگژو تحویل داده شده است.

ساکنان جزیره لانتو اعلام کرده‌اند صدای انفجار مهیبی را شنیده‌اند که درها و پنجره‌ها را لرزاند.

نفتکش سانچی که حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات – نفت فوق سبک – از ایران به مقصد کره جنوبی بود، ششم ژانویه با کشتی باری چینی "سی اف کریستال" در دریای چین شرقی برخورد کرد و بلافاصله آتش گرفت. تلاش‌های گسترده برای اطفای آتش این نفتکش به دلیل شرایط جوی نامساعد، موج‌های بلند، بادهای شدید و دود سمی ناشی از سوختن محموله نفتی آن و همچنین یافتن خدمه و جلوگیری از یک فاجعه محیط زیستی گسترده بی‌نتیجه ماند و این نفتکش پس از گذشت بیش از یک هفته سوختن در آتش، غرق شد. از میان ۳۲ خدمه نفتکش سانچی که شامل ۳۰ ایرانی و دو تبعه بنگلادشی بودند، تنها سه پیکر پیدا شد.