۰ نفر

نماینده مردم شادگان در مجلس؛

کاهش تولید نفت اوپک و بهبود قیمت جهانی نفت در شرایط فعلی بعید است

۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۱۰
کد خبر: 327476
کاهش تولید نفت اوپک و بهبود قیمت جهانی نفت در شرایط فعلی بعید است

نماینده مردم شادگان در مجلس احتمال کاهش تولید نفت اوپک و بهبود قیمت جهانی نفت در شرایط فعلی را بعید دانست، گفت: کاهش تولید نفت اوپک براساس تقاضای اعضاء صورت می‌گیرد اما اکنون اعضاء چنین تقاضایی ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، مجید ناصری‌نژاد با اشاره به اینکه  کاهش قیمت نفت  عوامل پیدا و پنهانی در عرصه داخلی و جهانی دارد، گفت: یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر روند کاهش قیمت نفت سیاست‌های  استعماری غرب به‌ویژه آمریکا است چراکه برای وارد کردن ضربه اقتصادی به ایران عزم خود را جذب کرده‌اند به همین دلیل از عوامل منطقه‌ای همچون عربستان به‌منظور عرضه نفت اضافی، نهایت بهره‌برداری را می‌کنند تا با اضافه تولید، قیمت را کاهش دهند بنابراین یکی از عوامل کاهش قیمت نفت تولید بیشتر آن توسط برخی از کشورها در منطقه است.

جهان در نهایت محتاج نفت ایران است

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا تولید نفت خود را افزایش داده است تا خرید از ایران را کمتر کنند، افزود: باوجود تمام این مسائل عدم خرید نفت از ایران و کاهش قیمت آن مقطعی خواهد بود  چراکه جهان در نهایت محتاج نفت ایران است و رتبه نخست تولید نفت در منطقه از آن ایران است بنابراین نمی‌توانند نیاز خود را به نفت ما برای همیشه مرتفع کنند.

احتمال کاهش تولید نفت اوپک و بهبود قیمت جهانی نفت در شرایط فعلی بعید است

وی احتمال کاهش تولید نفت اوپک و بهبود قیمت جهانی نفت در شرایط فعلی را بعید دانست و توضیح داد: کاهش تولید نفت اوپک براساس تقاضای اعضاء صورت می‌گیرد اما اکنون اعضاء چنین تقاضایی ندارند و اگر تقاضایی نیز باشد چندان جدی نیست.

ایران در طول 4 دهه تحریم‌ توانسته است سازوکارهای موثری برای فروش نفت به‌ دست آورد

ناصری‌نژاد با بیان اینکه ایران در طول 4 دهه تحریم‌ توانسته است سازوکارهای موثری برای فروش نفت به‌ دست آورد بنابراین در دوران تحریم در بدترین حالت شرایط نفت ایران به سال ۹۲ باز خواهد گشت، اما در همان شرایط سال ۹۲ نیز شرکت ملی نفت کار خود را به خوبی انجام داد.

کسی خروج ایران از بازارهای بین‌المللی نفت را نخواهد دید

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس معتقد است دنیا به نفت نیاز دارد و ایران در حوزه تعاملات نفتی، نقش‌آفرینی می‌کند، ممکن است صادرات کاهش پیدا کند اما کسی خروج ایران از بازارهای بین‌المللی نفت را نخواهد دید./