۰ نفر

ایران، افغانستان را به عضویت در مرکز مدیریت آب یونسکو فراخواند

۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳
کد خبر: 327332
ایران، افغانستان را به عضویت در مرکز مدیریت آب یونسکو فراخواند

رضا اردکانیان، وزیر نیرو ایران در دیدار با خان‌محمد تکل، معاون وزیر انرژی و آب افغانستان این کشور را به عضویت در مرکز مدیریت آب یونسکو فراخواند.

  رضا اردکانیان، وزیر نیرو ایران امروز (یکشنبه) در حاشیه برگزاری نوزدهمین کمیته مشترک کمیساران آب هیرمند در تهران با خان‌محمد تکل، معاون وزیر انرژی و آب افغانستان و کمیسار این کشور در کمیته مشترک آب هیرمند دیدار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان در این دیدار به مشترکات این دو کشور در بخش آب و انرژی مانند تاسیس موسسه تحقیقات آب در کابل، اجرای پروژه‌های متعدد آب و برق در نقاط مختلف افغانستان از سوی ایران و همکاری دوجانبه در اجرای معاهده 1351 هیرمند اشاره کرد و افغانستان را به عضویت در مرکز مدیریت آب یونسکو فراخواند.

این مقام ایرانی همچنین بر توسعه روابط در زمینه‌های مختلف، شناسایی ظرفیت‌های موجود در هر دو کشور و تلاش برای هر چه نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌ها و مواضع بویژه با توجه به نقاط مشترک متعدد تاکید کرد.

معاون وزیر آب و انرژی افغانستان نیز با تاکید بر ضرورت توسعه روابط تهران و کابل بویژه در حوزه‌های آب و انرژی، آغاز مرحله جدیدی از این همکاری‌ها به عنوان یک موضوع مهم مورد توافق را خواستار شد.