۰ نفر

اردکانیان: هیچ نگرانی برای تامین آب و برق مردم وجود ندارد

۹ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 325596
اردکانیان: هیچ نگرانی برای تامین آب و برق مردم وجود ندارد

وزیر نیرو گفت: با وجود تحریم‌هایی که بر کشور ما تحمیل شده است هیچ نگرانی برای تامین آب و برق مردم وجود ندارد و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درصددیم تا چهل پروژه و طرح بزرگ را در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم تبادل تفاهم‌نامه میان وزارت نیرو و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه ما به لحاظ نوع مصرف در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه آب و انرژی در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم و یک جامعه بدمصرف طبیعتا جامعه توسعه یافته نخواهد بود.

وی افزود: بنابراین از رهگذر تفاهم‌نامه خود با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درصددیم یک تماس وسیع‌تری را با شبکه بانوان کشور که مدیران طبیعی مصرف منابع زیست محیطی هستند برقرار کنیم.

اردکانیان با بیان اینکه "شرایط فعلی ما در مقایسه با سایر جوامع در طی چهار دهه اخیر بسیار افتخار آمیز است"، گفت: با وجود اینکه جمعیت ما نسبت به چهل سال قبل حدود سه برابر شده است ولی میزان انرژی تولیدی در کشور بیش از 11 برابر افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 99 درصد جمعیت شهری کشور دسترسی کامل به شبکه‌های مطمئن و بهداشتی آب دارند، ادامه داد: در حوزه فاضلاب نیز جمعیت تحت پوشش شبکه‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب به حدود 50 درصد رسیده است و فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 5.5 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش شبکه‌های آبرسانی قرار گرفته‌اند، گفت: در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر هم که عمده فعالیت آن مربوط به این دولت بوده است بسترسازی مناسبی شکل گرفته است و هم اکنون حدود هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر نصب شده داریم و این ظرفیت تا پایان دولت دوازدهم به چهار هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

اردکانیان با اشاره به اینکه در حال حاضر 27 نیروگاه سیکل ترکیبی در استان‌های مختلف کشور در حال ساخت است، گفت: تا تابستان سال آینده درصددیم بیش از پنج هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده تولید برق کشور اضافه کنیم.

وی افزود: هم اکنون اتکای ما به منابع عمومی و بودجه دولت تقریبا به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کرده است و عمدتا به منابع داخلی متکی هستیم.

 وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تجهیزات مورد نیاز صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: در بخش آب نیز به میزان بسیار زیادی از تجهیزات مورد نیاز ما تولید داخل است و سازه‌های مربوط به این بخش همچون تصفیه‌ خانه‌ها و سیستم‌های انتقال آب و شبکه‌های مربوط به آن را نیز مهندسان و کارشناسان داخلی طراحی و تولید می‌کنند.

اردکانیان خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر بخش آب و برق در بسترسازی توسعه کشور به نظر می‌رسد یکی از روشن‌ترین کارنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در فصل آب و برق بوده است.

وی در خصوص خبرهای خوش صنعت آب و برق همزمان با فرارسیدن ایام دهه فجر، گفت: با وجود تحریم‌های که بر کشور ما تحمیل شده است هیچ نگرانی برای تامین آب و برق مردم وجود ندارد و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درصددیم تا چهل پروژه و طرح بزرگ را در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی به بهره‌برداری برسانیم و در حوزه برق و انرژی نیز آنگونه که عنوان شد طرح‌های بزرگی در حال اجراست که مجموعه طرح‌های یاد شده و آسایش خاطری که این پروژه‌ها فراهم می‌کند می‌تواند خوش‌ترین خبر صنعت آب و برق برای مردم باشد.