۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کمترین افت ذخایر نفت آمریکا در هفت سال اخیر/ موج جدید کاهش قیمت نفت در راه است؟

۸ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱
کد خبر: 325291
کمترین افت ذخایر نفت آمریکا در هفت سال اخیر/ موج جدید کاهش قیمت نفت در راه است؟

بازار جهانی نفت در حالی هفته گذشته به تعطیلات رفت که در پی رشد شاخص سهام داوجونز و اس اند ۵۰۰، رشد هشت درصدی قیمت را تجربه کرده بود. اما گزارش منتشر شده در خصوص ذخایر نفت آمریکا حاکی از آن بود که میزان کاهش ذخایر نفتی در این هفته به کمترین حد خود از سال ۲۰۱۱ رسیده که می‌تواند خبر منفی برای گشایش بازارهای جهانی در هفته آینده قلمداد شود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل اقتصاد آنلاین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته کمتر از حد انتظار بوده است. داده های EIA نشان می دهد، ذخایر نفت خام آمریکا تا تاریخ 21 دسامبر، 0.046 میلیون بشکه کاهش یافته است. این کمترین کاهش ذخایر نفتی آمریکا از سال 2011 تاکنون است.

این کاهش پس از آنکه موسسه نفت آمریکا، روز پنجشنبه تولیدنفت خام آمریکا را روزانه 6.92 میلیون بشکه در روز اعلام کرد، مثبت به نظر می رسد.

طبق این گزارش، قیمت هر بشکه نفت آمریکا در محدوده 45 دلار نوسان قیمت داشته است. در عین حال ذخایر بنزین آمریکا با افزایش سه میلیون بشکه ای، بیشترین افزایش را از ماه  ژوئن تاکنون نشان می دهد و تولید نفت خام نیز افزایش داشته، اما قیمت ها افزایش محدودی داشته است.

نفت خام و بازار سهام آمریکا در هفته گذشته به دلیل افزایش تنش ها در بازارهای سهام و آشفتگی در رشد اقتصادی و تعطیلی بخش هایی از دولت آمریکا، با نوسان زیادی روبرو بوده است.

طبق این گزارش قیمت نفت نیز به دلیل جلسه متشنج روز سه شنبه وال استریت در آمریکا بیش از 4 درصد کاهش یافت و شاخص داوجونز نیز حدود 600 واحد کاهش داشت. حجم کل معاملات نفتی در بورس نیویورک، در روز جمعه، 17 درصد کمتر از میانگین صد روزه بود.

به گفته تحلیلگران، آشفتگی بازار سهام آمریکا، بازار نفت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، و نگرانی ها در زمینه کاهش رشد اقتصادی، وزنه سنگینی بر روی بازار سهام و بازار نفت خواهد بود، و قیمت نفت نیز از این قائده مستثنی نخواهد بود.

نفت بدترین کاهش فصلی خود را از سال 2014 تاکنون سپری می کند که متاثر از تردیدها در رشد شاخص های جهانی و همچنین تردید در اثرگذاری موافقت نامه اوپک مبنی بر کاهش ذخایر می باشد.

اوپک در نشست هفتم دسامبر خود به دلیل افزایش بیش از حد تولید آمریکا، عربستان و روسیه، کاهش روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت خام را در تولیدات جهانی خود در دستور کار قرار داد. اما با گذشت سه هفته از آن نشست، تنها قیمت نفت کاهش یافته و به پایین ترین سطح خود در 18 ماه گذشته رسیده است.