۰ نفر

نکات مهم سخنرانی رییس جمهور در ارتباط با حوزه انرژی

برنامه ویژه‌ای برای مدیریت مصرف آب داریم/ تخمین درآمد نفتی ۱۴۲هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۹۸/ دوازده هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود

۴ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳
کد خبر: 324405
برنامه ویژه‌ای برای مدیریت مصرف آب داریم/ تخمین درآمد نفتی ۱۴۲هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۹۸/ دوازده هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای مدیریت مصرف آب برنامه ویژه داریم، گفت: دولت برای بخش آب تصمیمات مهمی خواهد گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین حسن روحانی، امروز سه شنبه  در بخش هایی از سخنرانی ارائه لایحه بودجه ۹۸ به مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان به مطالبی  در خصوص نفت ، آب و برق اشاره کرد و گفت:

 شورای عالی آب را در باقیمانده سال جاری و همچنین سال آینده تشکیل می دهیم

روحانی تصریح کرد: کارگروه سه نفره متشکل از وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست، موظفند مشکل آب را حل کنند. ما شورای عالی آب را در باقیمانده سال جاری و همچنین سال آینده تشکیل می دهیم، وقتی دولت اعلام می کند یک نقطه باید احیا شود، این مفهوم ندارد که فقط همان نقطه احیا خواهد شد، بلکه دولت براساس وظایف خود به تمام بخش ها و نقاط برای احیا توجه خواهد کرد و نگاه دولت به تمام نقاط کشور یکسان است، از این رو همان قدر برای ما زاینده رود مهم بوده که کارون دارای اهمیت است، همان قدر برای ما دریاچه ارومیه دارای اهمیت بوده که تالاب هامون برایمان مهم است.

وی ادامه داد: دولت ممکن است بر مبنای اولویت ها قدم هایی را بردارد، اما دولت متعلق به یک استان، محله، منطقه یا یک بخش ایران نیست. دولت به عنوان خادم و نوکر همه ملت ایران فعالیت می کند، از این رو ما در رابطه با رود کارون اقدامات مهمی را انجام داده ایم و در اینجا از وزیر نیرو می خواهم که لیست اقدامات را در این رابطه منتشر کند.

رئیس جمهورگفت: کارون تنها نقش حیاتی برای مردم خوزستان ندارد، بلکه کارون رودخانه ای برای حیات ملی ما است، زیرا این رودخانه به خلیج فارس متصل می شود، از این رو ما همه اقدامات را برای بهبود وضعیت این مناطق به صورت همزمان انجام می دهیم. از طرف دیگر دولت نسبت به معضل آب برای همه مناطق بحرانی تصمیمات اساسی می گیرد و ما به فکر همه مناطق کشور خواهیم بود. همانطور که ما برای استانی مانند اصفهان دلسوزی و کار می کنیم، برای استان های دیگر مانند یزد، کرمان، سمنان، خوزستان و قم نیز کار می کنیم.

رئیس دولت دوازدهم گفت: مسئله آب به عنوان یک مسئله مهم و اساسی برای ما مطرح است و قطعاً ما این مشکل را حل خواهیم کرد، البته بودجه در اختیار نمایندگان مجلس است و آنها می توانند اقدامات و برنامه های خود را در آن لحاظ کنند و ما نیز اقدامات و کارهای خود را انجام می دهیم.

اگر ساختارهای اقتصادی صحیح باشد تحریم‌ها کم اثر خواهد شد

رییس جمهور با اشاره به این‌که اگر ساختارهای اقتصادی صحیح باشد تحریم‌ها کم اثر خواهد شد، افزود: ساختارهای اقتصادی ما در ده‌ها سال گذشته و حتی پیش از پیروزی انقلاب نامناسب بوده که اگر این ساختارها مناسب بود می‌توانستیم بودجه سال‌های گذشته و سال ۹۸ را بدون نفت ارائه کنیم.

رئیس جمهوری تاکید کرد: تخمین کل نفت در سال ۹۸، در بودجه‌ای که امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود، ۱۴۲ هزار میلیارد تومان است. بودجه پارسال نقطه مثبت داشت و آن نقد مردم نسبت به بودجه بود. خواهش می‌کنم امسال نیز مردم ما بعد از انتشار بودجه حرف بزنند، اشکال و نقد کنند.

دوازده هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می شود

روحانی ادامه داد: کشوری که در مسیر توسعه حرکت می‌کرد و تورم را مهار و تک رقمی و همچنین اشتغال را به سمت نقطه مطلوب سوق و رشد سرمایه‌گذاری را نیز به سمت مثبت هدایت و در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی رسیده بود و در شرایط سخت آب و هوایی توانستیم از مسئله بحران آب آشامیدنی عبور کنیم.

وی گفت: با همه مشکلات توانستیم 9.6 هزار مگاوات در برق کشور افزوده کنیم و از 70 هزار مگاوات به 80 هزار مگاوات رسیدیم و در دولت دوازدهم نیز 12 هزار مگاوات دیگر تا پایان دولت به مدار اضافه می‌شود.