۰ نفر

عضو کمیسیون انرژی در مجلس؛

مجوز عرضه مرحله سوم نفت در بورس تا هفته آینده صادر می‌شود/ فروش در دو مرحله قبلی مناسب بود

۱ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۰۳
کد خبر: 323586
مجوز عرضه مرحله سوم نفت در بورس تا هفته آینده صادر می‌شود/ فروش در دو مرحله قبلی مناسب بود

عضو کمیسیون انرژی در مجلس از صدور مجوز برای عرضه مرحله سوم نفت در بورس تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، علی بختیار با اشاره به اینکه عرضه نفت از طریق بورس در دو مرحله انجام و با موفقیت رو به رو شده است، گفت: اکنون پس از فروش نفت در دو مرحله از طریق بورس، حدود یک میلیون بشکه نفت دیگر در دست اخذ مجوز برای عرضه قرار دارد البته مرحله سوم فروش نفت کمی به درازا کشیده شده است که باید سریع‌تر این مهم صورت گیرد.

مجوز عرضه مرحله سوم نفت در بورس تا هفته آینده صادر خواهد شد

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید از تمام تجار و سرمایه‌داران داخلی و خارجی علاقه‌مند به تجارت نفت دعوت کند، ادامه داد: احتمالا مجوز عرضه مرحله سوم نفت در بورس تا هفته آینده صادر خواهد شد اما این عرضه باید دائمی شود ضمن آنکه باید به‌منظور جلوگیری از اختلال در بورس نفت، فعالان با جدیت بیشتری ورود پیدا کرده و شرایط و خواسته‌های خود را مطرح کنند.

وی با تاکید بر اینکه تجار بسیاری برای حضور در بورس نفت اعلام آمادگی کرده‌اند لذا دولت باید مسیر را برای آن‌ها تسهیل کنند، افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی برای فعالان متقاضی حضور در این حوزه و انجام کار مشترک میان بورس، بانک مرکزی و فعالان تجارت  نفت می‌تواند رشد و رونق عرضه نفت و درآمدزایی مناسب را از طریق به دنبال داشته باشد.

خریداران نفت توانستند در زمان کوتاه نفتی که خریده‌اند را به فروش برسانند

بختیار دو عرضه قبلی مفت در بورس را موفق برشمرد و گفت: خریداران نفت توانستند در زمان کوتاه نفت خریداری کرده‌اند را به فروش برسانند اما برای عرضه‌های جدید باید مشوق‌ها و تسهیلات بیشتری در نظر گرفته شود.

دور زدن تحریم‌های نفتی با همراهی بانک مرکزی، بورس، مجموعه نفت و بخش خصوصی

این نماینده مجلس معتقد است می‌توان با همراهی بانک مرکزی، بورس، مجموعه نفت و بخش خصوصی تحریم‌های نفتی را دور زد و مانع از تحقق آرزوی آمریکایی‌ها مبنی بر رساندن فروش نفت ایران به صفر شد و روز به روز راه‌های جدیدتری برای صادرات نفت خام باز کرد.

کمیسیون انرژی مجموعه کاملی از مجوزها و اختیارات مورد نیاز نفت برای فروش نفت از  طریق بورس را در اختیار وزارت نفت قرار داده است

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه کمیسیون انرژی مجموعه کاملی از مجوزها و اختیارات مورد نیاز نفت برای انجام این کار به شکل آسان‌تر آماده و در اختیار وزارت نفت قرار داده است، اظهار کرد: مجلس علاوه بر ارائه اختیار، نظارت لازم را برای فائق آمدن به تحریم‌ها دارد.