۰ نفر

دست به کار شدن بخش خصوصی برای شیرین‌سازی آب دریا

۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۹
کد خبر: 322958
دست به کار شدن بخش خصوصی برای شیرین‌سازی آب دریا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از حمایت بخش خصوصی در پروژه‌های شیرین‌سازی آب و انتقال به حاشیه ساحل و سپس نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: با ایجاد بسته‌های حمایتی قطعا حضور بخش خصوصی در این عرصه پررنگ‌تر خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا جانباز با تاکید بر این مساله که اکنون با دولت و مجلس شورای اسلامی به‌طور جدی به دنبال ایجاد راهکارهایی برای افزایش فعالیت بخش خصوصی در حوزه شیرین‌سازی آب دریا هستیم، اظهار کرد: هدف این است تا از این طریق بتوانیم مشکل کمبود آب مناطقی را که با این مساله دست و پنجه نرم می‌کنند حل کنیم.

وی ادامه داد: هدف این است که با ایجاد سازوکارهایی اقداماتی را انجام دهیم تا نوسانات ارزی دغدغه بخش خصوصی نباشد و این بخش چالشی در حوزه قیمت تمام شده آب نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این راستا انجام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر در ساحل جنوب کشور بیش از یک میلیون مترمکعب شیرین‌سازی آب دریا هدف‌گذاری شده است.

رضا اردکانیان - وزیر نیرو - نیز اخیرا اعلام کرد که در زمینه آب‌شیرین‌کن‌ها، ۱۴۲ قرارداد مشارکت بخش خصوصی با سرمایه‌ای بالغ‌ بر ۷۳۰۰ میلیارد تومان منعقد شده است و وزارت نیرو برنامه‌های ویژه‌ای را برای این موضوع در نظر گرفته است.