۰ نفر

رزنفت سرمایه‌گذاری ۳۰میلیارد دلاری مشترک با ایران را ترک کرد

۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۴
کد خبر: 322086
رزنفت سرمایه‌گذاری ۳۰میلیارد دلاری مشترک با ایران را ترک کرد

بزرگترین تولید کننده نفت روسیه تصمیم گرفته ایران و ۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری مشترک ایران و روسیه را در پروژه های نفت و گاز ترک کند .

به گزارش اویل پرایس، رزنفت، بزرگترین تولید کننده نفت روسیه تصمیم گرفته ایران و امکان 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری مشترک بین ایران و روسیه را در پروژه های نفت و گاز در جمهوری اسلامی ترک کند .
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در ماه نوامبر سال گذشته رزنفت و شرکت ملی نفت ایران نقشه راهی برای همکاری استراتژیک در نفت و گاز ایران امضا کردند. ایگور سچین، مدیر اجرایی رزنفت گفت که این همکاری شامل 30 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مشترک می شود.در  همان زمان رسانه های روسیه از قول سچین اعلام کردند که این دو طرف به زودی چندین قرارداد دیگر امضا می‌کنند و کل تولید این پروژه‌ها سالانه به 55 میلیون تن معادل های نفت می رسد که برابر با 1.1 میلیون بشکه در روز نفت است .
حالا رزنفت در مورد شراکت خود در ایران تجدید نظر کرده است. دلیل آن هم تحریم‌های آمریکا بر بخش نفت ایران و تغییر استراتژی رزنفت برای تمرکز بر رشد تولید در روسیه است .
رزنفت تنها شرکت روسی نیست که پروژه‌های ایران را به خاطر تحریم‌های آمریکا رها می‌کند .
چند روز پیش از بازگشت تحریم ها علیه ایران، منابع شرکت دولتی تولید کننده نفت زاروبژنفت اعلام کردند که این شرکت به خاطر تحریم‌ها از ایران می‌رود .
چندی پیش یک شرکت ایرانی به نام دانا انرژی در کنسرسیومی به رهبری زاروبژنفت قراردادی با شرکت نفت ملی ایران برای توسعه مجدد میادین نفتی آبان و پایدار غربی امضا کرد که تخمین می‌زنند هزینه سرمایه ای آن حدود 740 میلیون دلار بود .
ولی حالا زاروبژنفت تمام پروژه های خود در ایران را به خاطر تحریم‌ها رها کرده است. «اگر تحت تحریم قرار بگیریم، درآمد ارزی خود را از دست میدهیم» .
لوک اویل، دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه در ماه مه اعلام کرد که طرح های خود برای توسعه پروژه هایش در ایران را به خاطر تحریم‌های آمریکا معلق کرده است .