۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

در آستانه برگزاری نشست اوپک، شیل آمریکا با سرعت بیش‌تری به اکتشاف ادامه می‌دهد

۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۲
کد خبر: 318763
در آستانه برگزاری نشست اوپک، شیل آمریکا با سرعت بیش‌تری به اکتشاف ادامه می‌دهد

شرکت‌های فعال در حوزه انرژی آمریکا با وجود عقبگرد نفت از بالاترین رکورد قیمت ها و انتظار کاهش تولید از سوی اوپک شمار دکل‌های حفاری را طی هفته گذشته افزایش دادند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل حوزه انرژی اقتصادآنلاین، همزمان با آمادگی اعضای اوپک و کشورهای متحد صادر کننده نفت خام جهت مذاکره برای کاهش تولید و کنترل قیمت ها، حفاری های نفتی در حوزه های نفت‌خیز آمریکا گسترش یافته است. 

بر طبق آخرین داده های انتشار یافته توسط بیکر هیوز، در هفته گذشته تعداد دکل های نفتی فعال در ایالات متحده با دو عدد افزایش به 887 دکل رسید. همچنین در راستای افزایش تولید از حوزه های پرمیان و دیگر مناطق شیل، بیش از 125 دکل نفتی دیگر هم در طی سال جاری راه اندازی شده اند. 

در این بین عربستان سعودی و روسیه، بزرگترین صادرکنندگان نفت خام، باید بر سر اینکه آیا کاهش تولید برای مقابله با افت قیمت نفت خام در بازار لازم است یا خیر به توافق برسند. در بازار نیویورک، نفت وعده دار از انتهای اکتبر، بیش از یک پنجم ارزش خود را از دست داده است تا در ماه جاری بیشترین اقت ماهیانه در طول یک دهه را تجربه کند. 

به رغم افت قیمت ها و کاهش سودآوری، حفاری های شیل در مناطق  تگزاس، داکوتای شمالی، و اوکلاهاما سرسختانه تولیداتشان را بالا برده اند. طی هفته گذشته میزان تولید نفت در سطح ایالات متحده با 20 درصد افزایش، به بی سابقه ترین حد خود به میزان 11.7 میلیون بشکه در روز رسید.