۰ نفر

تلاش گسترده ترکیه برای اکتشاف نفت و گاز طبیعی

۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳
کد خبر: 318714
تلاش گسترده ترکیه برای اکتشاف نفت و گاز طبیعی

به موازات تحقیقات ترکیه برای اکتشاف نفت، فعالیت های اکتشاف نفت و گاز طبیعی در آبهای عمیق و کم عمق نیز آغاز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آناتولی، در حالی که تحقیقات ترکیه برای کشف نفت با کشتی های سیسمیک اوروچ رئیس و بارباروس خیرالدین پاشا ادامه دارد، فعالیت های اکتشاف نفت و گاز طبیعی با کشتی فاتح در آبهای عمیق و آب های کم عمق مرسین نیز آغاز شده است.

ترکیه در سال های اخیر سرمایه گذاری کلانی برای فعالیت های اکتشاف نفت و گاز طبیعی با استفاده از ابزار و امکانات بومی انجام داده است.

ترکیه نه تنها فعالیت تحقیق را در راستای کاهش وابستگی به خارج از کشور در زمینه انرژی و تامین امنیت انجام می دهد، بلکه برای افزایش بهره وری از آب های خود و افزایش درآمد ملی با کشف ذخایر احتمالی به این فعالیت ها اهمیت می دهد.

آنکارا در چارچوب سیاست های انرژی ملی و اکتشاف معادن، فعالیت حفاری چاه در آب های کم عمق مدیترانه را توسط مهندسان داخلی شرکت نفت ترکیه (TPAO) آغاز می کند.

علاوه بر آغاز عملیات حفاری در آب های عمیق توسط کشتی فاتح، در 19 مایلی آب های کم عمق نیز سکوی حفاری راه اندازی شده است.

برای حفاری اولین چاه اکتشاف نفت و گاز طبیعی، شرکت نفت ترکیه با یک شرکت با تجربه جهانی قرارداد اجاره به امضا رساند.

عملیات حفاری با استفاده از سکوی سازگار با محیط زیست و فناوری پیشرفته در چاه کوزی اردملی-1 در 19 مایلی آبهای مرسین در تاریخ 26 نوامبر طی مراسمی با حضور فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی کشور آغاز شد.

فعالیت ها در این منطقه حدود 60 روز بعد به پایان می رسد و سپس سکوی نفت از شهرستان کاراتاش آدانا به فاصله 9 مایلی دریا منتقل خواهد شد.